fredag 6 december 2013

I mitt kök...



Välkommen in i mitt kök!

Härinne finns lite röda detaljer nu till jul:)  Nya köksgardinerna kom äntligen 
upp... de inhandlades för flera veckor sedan men sen har jag varit osäker på om jag 
ville ha dem...  Väl på plats så känns de jättebra!  Lite lagom juliga.

Röda julstjärnor har jag inte haft på många år men nu fick några stycken 
flytta in, vi får väl se hur länge jag lyckas klara dem ;)



Gardinerna är från Slottsboden , jag har inte haft dem i butiken men tagit hem 
dem på beställning. 



På "min"  köksstol hänger som vanligt  änglavingar , de hänger där varje jul.


På köksbordet idag står en julstjärna i vas och en ljusstake. Och det är en helt vanlig 
julstjärna i kruka som jag petat ner i vasen;)  Med kruka och allt. En gnutta annorlunda 
kanske men enkelt och dekorativt i mina ögon.

Löparen på bilden har varit en storsäljare som vi köpt hem i omgånger den senaste tiden, men 
sist vi beställde så fick vi de sista från leverantören. Några enstaka finns kvar i 
butiken idag, 110:- kostar den. Ser nästan hemvävd ut.




Mossa och taklök använder jag flitigt och likaså små pärlnålar och "diamant"nålar
som glittrar och glimmar så fint. Lite pudersnö på mossan för känslans skull:)


På en liten hylla i köket står en kanna med en kvist ilex ( heter de så förresten?)


På köksbänken samsas ett par skålar från Rif med lykta, flera julstjärnor
och en söt julängel. Henne hittade jag i lördags när vi var i Sthlm och jag var inne på 
NK och helt plötsligt stod hon bara där och kallade på min uppmärksamhet, bönade och bad om att få följa med mig. Jag försökte ignorera henne för jag behövde inte fler julsaker men 
det slutade med att hon ändå fick följa med hem i en påse. Och visst är hon söt?


Idag har vi stängt i butiken men förbereder för fullt inför helgens adventsmys,
öppet både lördag o söndag!

Nu äntligen har vi fått hem den efterlängtade sockertoppsglöggen och de 
supergoda pepparkakorna!  Många är ni som väntat och väntat, ingen jul utan dessa
säger många av mina kunder. 


Te finns också i flera olika sorter att välja på, här syns några stycken.
Välkommen in och välj din favorit!
Karameller i alla möjliga former, strutar och påsar finns också. 


Kransar i olika storlekar och utförande finns också. Så här såg det ut 
tidigare i veckan men vi fyller på allt eftersom. 30 cm kostar från 139:- och så har 
vi riktigt stora 50 cm som kostar från 199:- 

Ha en härlig adventshelg, mys med nära och kära och har ni vägarna förbi 
så är ni hjärtligt välkomna att besöka oss i butiken!

Kramar från Carina

1 kommentar:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka fina julgardiner! Du har pysslat och julpyntat så fint hemma hos dig och så mycket julmys du har i butiken. Kika gärna in till mig, det finns något till dig om du vill!
Kram,
Regina