måndag 9 december 2013

Massor med nytt och snart dags för vintervila


Måndag morgon och vi är redan inne i Lucia-veckan... Oj, oj vad fort det går.
Det gäller att stanna upp och njuta av stunden emellanåt för den här tiden FÖRE jul 
är så mysig. 
Så här på morgonen njuter jag av lugnet, tända ljus och en liten hund som sussar vid 
mina fötter. Känns som en bra start på dagen!



Helgen i butiken har varit helt fantastisk. Jag har sagt det förut men det tål att 
upprepas, jag blir så glad över kundernas rara ord! Och att ni väljer att åka ut till 
oss på landet för att handla era klappar. Till lugnet. Många säger att de känner sig 
så lugna och harmoniska när de kliver över tröskeln hos oss och självklart blir jag 
glad över det!  Det är precis det jag eftersträvar!

Och självklart slår vi in era klappar i fina paket!

Nu närmar sig julen med stormsteg och vi har endast öppet i 2 veckor till.

Den 22 dec är sista öppetdagen innan vintervilan. Men vi tar det inte lugnt för det,
vi fortsätter hela tiden med att fylla butiken med nytt och fint på hyllorna!

Sent i fredags kväll kom en efterlängtad leverans som packades upp direkt 
i lördags!


Massor med marockansk keramik från Rif. Mestadels i svart/vitt men även 
en hel del i grått och latte.
Skålar i flera olika storlekar, tallrikar, STORA fat, vaser mm.

Och en nyhet är de ursnygga ljusstakarna!!!

Tallrikarna är gjorda i en annan sorts lera så de tål maskindisk, praktiskt och
bra. Vänta inte för länge om ni är  intresserade.



Jag har fastnat för det lattefärgade och kunde inte låta bli att köpa med mig några 
muggar hem;)   I en av muggarna hamnade en hyacint.

Och har ni sett den fina lilla marockanska lyktan?  Jag lånade hem den för lite 
produktfotografering men den får nog stanna kvar för den passar så bra! 
Och den sprider ett såååå härligt sken!

Fler finns förstås i butiken. 


Lagom till helgen så fylldes dessa handgjorda påsar med godaste pepparkakskaramellerna!
Påsarna har haft en rykande åtgång och jag håller som bäst på att knåpa ihop
ännu flera tills nästa gång vi har öppet ( dvs på onsdag )

Precis just nu backar lastbilen upp här på gården med ännu en leverans!

Och vet ni, det är ett nytt märke som vi inte har haft tidigare. Någonting som 
kan användas i köket och självklart har jag testat flera av produkterna under 
hösten för att se att de är bra!  Åååååh, nu måste jag rusa ut och ta hand om 
kartongerna!  Visar bilder senare. Och ni vet väl att ni kan följa mig och butiken 
på Instagram?  Där uppdaterar jag oftast flera gånger om dagen.

slottsbodenstromsholm      och        carinaharju

Ha det allra bäst nu!

Kramar från Carina

2 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Jisses vad tiden går fort nu, man vill liksom bromsa lite nu..har du sett att jag har betalat in för boken ?
Kraaam Anette

Meta sa...

Gratulerar till Awarden du fått. den är du värd. har kikat genom lite hos dig och det ser så trevligt ut. De porslinet är jättefint, påminner lite om grekiska grejer man köpte på 70-80 talet, som souvenirer med hem
Vi ses i framtiden med.
Ha en fin mitt i veckan dag imorgon
Kram Meta