onsdag 25 juni 2014

Blåa toner


Hej hopp och redan mitt i veckan!
  Även om det varit kyligare i luften 
ett tag nu så tillbringar vi knappt någon tid inomhus förutom när vi sover då ;)
Det händer inte så mycket inomhus den här tiden på året utan då passar vi 
på att vara i uterummet eller utomhus, men en liten snabb make over har det 
blivit i vardagsrummet :)
Välkomna in och kika!


Lite blåa toner har letat sig in...


Och alltihopa började egentligen för några veckor sedan när jag 
sprang på den här blåa lyktan inne på Indiska. Det var kärlek vid första 
ögonkastet!!!  Men jag sansade mig, funderade en stund och insåg att den 
här lyktan passar inte in någonstans hemma.... 
Men den sådde ett frö som fick ligga och gro och rätt vad det var så 
hade lyktan hamnat hemma hos mig tillsammans med ytterligare ett par 
blåa små ljuslyktor och ett gäng nya kuddar. 


Med en ljus bas är det så lätt att förändra med små medel.


Kuddarna i den rätta blå matta färgen hittade jag inne på Hemtex och de 
var dessutom på REA , 129:- st istället för 199:- st och sånt är alltid 
extra skoj ;)


Kul att förändra utan att det kostar massor, jag är ombytlig av mig 
så jag vet aldrig hur länge det här varar...


I julas fick jag den här fina gamla terrinen av mina föräldrar, då var den 
fylld med julrosor men nu passar den extra bra och jag petade ner brudslöja 
i den istället. Ljusstaken är gammal och stämplad Ekeby, den har jag haft i mina
gömmor sen långt tillbaka men nu fick den komma fram :)


I fönstrena står mina höga "mässingskrukor" som jag tokälskar. 
( de fanns hos oss i butiken i höstas )


Såna här snabba och enkla  förändringar gillar jag! Nu känns det "nytt" 
och somrigt fräscht i vardagsrummet och även om vi inte använder det så 
mycket den här årstiden är det kul med lite nytt.
Brickan på bilden är en gammal silverbricka som jag spraymålat vit, 
lyktan från Indiska som satte bollen i rullning kostar 129:- och de andra 
2 blåa ljuslyktorna fyndade jag på Mio för 15:- st
Glasvasen på bilden är från min butik och jag  t r o r  den kostar 69:- 

Nyss var lastbilen här med ett stort paket från PB Home så jag ska dyka 
ner i kartongerna och se vad det är för fint i dem ;)

Du vet väl att du kan följa mig på Instagram, där heter jag carinaharju
Butiken heter  slottsbodenstromsholm på Instagram och du hittar
även butiken på facebook. Där dyker nyheter mm upp snabbare.

Ha en härlig dag!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: