onsdag 18 juni 2014

Rosa och nytt


Vilken start på veckan det har varit! Det har trillat in mängder med 
leveranser till butiken och jag har mestadels stått på huvudet i kartongerna
och Eva har tagit hand om butiken ;)
Galet mycket snyggt har packats upp och nu är äntligen den efterfrågade 
bordskalendern här igen! 


Mellan kartongdykningarna har jag även hunnit med att besöka både 
den stora blomgrossisten och de stora växthusen där de odlar och driver 
upp de vackraste blommorna. En ren njutning är det att gå runt där bland all
färgprakt och handplocka blomster till butiken. 
På bilden ovanför syns dubbel millionbells, jag lyckades få tag på ett gäng
och de är såååå söta. Ser ut som små rosor. Men även annat fint följde förstås
med hem :)


Nu sitter jag här i uterummet igen, laptopen i knät och kaffekoppen
inom räckhåll.  Som jag sagt förut så är det här  en härlig start på dagen!


Vi har även fått hem mängder med vackra fuskblommor och en bukett 
med ljuvliga rosor fick följa med mig hem.


De hamnade i den största "ljuslyktan"  som faktiskt passar hur bra som helst 
som vas ;)  Dessa lyktor/vaser har varit en stor favorit och igår kom de hem i lager
igen i 3 olika stl så ni som blev utan vet att de finns nu :)


Underbart vackra sommarkransar.... jag visar den här i rosa idag eftersom
 dagens andra bilder också går i rosa. Men det har kommit flera fina 
kransar och ni som följer oss på facebook och instagram har redan
sett dem.  


Mycket annat har också kommit hem i veckan och jag vet att mera 
är på väg... Idag fortsätter jag med att packa upp och ändra om i butiken.


Nu blir det en kopp kaffe till och sen ska jag njuta i trädgården en
stund innan det är dags att åka ner och öppna för dagen. 

Ni vet väl om att vi har öppet ALLA dagar 12 - 16 , även hela midsommarhelgen!

På midsommarafton anordnar Lions midsommarfirande på Koängen 
i Strömsholm ( mittemot butiken ) 13 - 16
Lekar, dans runt midsommarstången, musikuppträdande, stipendieutdelning.
Ponnyridning, fiskdamm, pilkastning, tårthjul, chokladhjul, lotteri mm. 

Och vi har öppet som vanligt 12 - 16, välkomna!

Ha det gott så ses vi troligtvis redan imorgon igen!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: