fredag 3 oktober 2014

Slottsboden Strömsholm



Fredag igen...!  Oj, vad fort dagarna rusar iväg, men det känns alltid lika skönt
med en helg framför sig ;)

Idag bjuder jag er på bilder från butiken.  En stor murgrönebåge har blivit lite 
"höstpimpad" och fått några konstgjorda löv som dekoration:) . Evighetskrans till 
dörren ( eller varför inte som bordsdekoration med ett ljus i mitten? ) á 195:-


Härliga kopparfärgade krukor i 2 st, 85:- och 95:- st ( med en plastinsats inuti )


Serien "Maison"  med tallrikar, muggar, salladsskål, kanna mm.


Greengate i gråa och svarta toner...


Greengate i rött och rosigt...
och ännu mera Greengate i flera olika färger finns i butiken :)


Underbar stor glaskupa på fot.

Vissa saker blir jag störtförälskad i och så var det med den här glaskupan när 
jag såg den på mässan i augusti... ,  den fick mitt hjärta att slå lite snabbare och jag såg
så många möjligheter med den framför mig ;)  En sån här fin kan man dekorera på 
så många olika sätt!


Glaskupan är krackelerad i botten och det blir det där "lilla extra".

Jag fyllde denna med lite vatten, köpte mig en bukett rosor, knipsade av stjälken på 
en ros och la den i vattnet tillsammans med några slingor murgröna som jag 
tog från en annan blomma :)


Enkelt och dekorativt.

Och jag har många fler idéer med den här vasen... tänk sen när det blir lite 
kyligare då kan man strö lite fusksnö över vattnet och rosen... Ja, det finns mycket 
fint man kan göra:)


Och om ni visste så mycket härliga godsaker vi har fått hem, smarriga kex i olika 
smaker...


Och goda röror! Ruccolacreme, ( typ pesto men den är baserad på ruccola 
istället för basilika ) och olivröra, mums!  Goda tillbehör till tapasbrickan.


Och finchokladen finns hemma igen, fylld med whiskey eller cointreau. Tryfflar 
fyllda med cognac, fudge med smak av whiskey  mm.Och ännu flera 
godsaker i butiken ;)


Eller vad sägs om de här läckerbitarna?  "Koppar"färgade chokladkulor
fyllda med passion och kex. Fina presenter att ge bort!  Och vi hjälper gärna 
till med att göra presentpåsar i cellofan fyllda med godsaker ;)

Välkomna att hälsa på oss i helgen!
Öppettiderna ser du här  (klicka på länken)

Nu blir det en kopp kaffe till innan jag ska ge vårt hem lite extra kärlek.
En riktig vända med dammtrasa och dammsugare behövs innan den riktiga 
fredagskänslan vill infinna sig ;)

Ha en skön fredag och en härlig helg!

Kramar från Carina