onsdag 15 oktober 2014

Spretigt


Säsongens första tulpaner inhandlades igår och nu står de mitt på 
bordet och sprider glädje ;)


Sååå ljuvliga!

Igår var jag hos blomgrossisten på ett mysigt "kundevent"  som de anordnat.
Och de hade verkligen lyckats med att få oss kunder ( butiksägare) att känna oss
väl mottagna! De hade gjort det extra mysigt med mängder av tända ljus, fina 
blomsteruppsättningar och olika arrangemang med allt fint de säljer. 
En stor del av deras lagerlokal var iordningsställd med dukade långbord, och 
serveringspersonal som stod redo att bjuda oss på mat. 
Jag glömde alldeles bort att fotografera, jag hade fullt upp med att njuta och titta 
på allt vackert. 

Med mig hade jag min lilla ögonsten, mormors lilla Loui och hans mamma förstås:)


Bjuder på en lite suddig bild men visst ser ni hur go han är?
Det blev en hel del inhandlat till butiken, bilen fylldes snabbt med smått o gott!


Härliga höst.... ja, visst är hösten underbar!  Jag brukar alltid säga att jag 
älskar vår o sommar och allra helst värme men jag gillar även hösten :)
Den är så kravlös och skön, samtidigt känns den som en liten "nystart" på flera
olika sätt. Det är det som kommer efter hösten som jag inte gillar...
Och då tänker jag förstås inte på julen utan mer på årstiden vinter...:(

Just nu känner jag mig dock ganska "spretig", därav rubriken...
Jag njuter till fullo av höstmys men i huvudet planeras det JUL så det står
härliga till :)


Lagret fylls på med nyhemkommen jul och snart är det dags att ändra 
om i butiken och göra plats för allt julmys. 
Till nästa helg (25-26 okt )  räknar vi med att smyga fram julen på riktigt, men vi 
börjar så smått redan i dagarna med alla förberedelser. 

Jag vet att det känns tidigt, det är likadant varje år, men JULEN behöver 
komma fram på hyllorna några veckor före advent ;)


Och det är föstås inte bara JUL som kommer hem utan även mängder med 
annat fint!
Vi behöver därför göra plats på hyllorna och nu säljer vi ut kvarvarande
rosa och blå keramik från RIF  med 30% rabatt!
Kanske ett julklappstips?


Så känn er varmt välkomna att besöka oss i butiken!
Vi har öppet 6 dagar i veckan ( måndagar stängt ) och hos oss hittar 
du det lilla extra. Den "lilla"  butiken med det STORA utbudet :)

Ha en härlig onsdag! Jag ska strax åka ner till butiken och träffa goa
Maria från Våga som ska visa det allra senaste från Våga. 
"Party"kollektionen tror jag hon kallar den. Ska bli spännande!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: