fredag 31 oktober 2014

Lite nytt och helgtips


Happy halloween!

Hihi, kunde inte låta bli att härma sonens flickvän Mirelle när hon hade gjort
en  anasvariant på pumpa ;)  Den får stå ute på trappen ikväll och hälsa välkommen :)

.............................

Himmel, så fort tiden rusar iväg!  Den här veckan har gått galet fort med massor 
att göra i butiken ( jättekul förstås! ). Kundkvällar, öppetdagar och så mängder med
varor som trillat in hela tiden och Eva och jag har stått på huvudet i kartongerna och
packat upp och ändrat om allt eftersom.  Och jag vet att mer är på väg till oss och 
troligen kommer under dagen....


Vissa saker hinner jag inte med att fotografera innan de tar slut och just nu 
är batterislingor och batteriljus väldigt efterfrågat. Vi fick hem en ny sändning 
igår med flera godbitar, de som kom i förra veckan var bara till oss och vände ;)

Det här är en av batterislingorna med små silverhjärtan som ger ett varmt sken. 


98:- kostar den slingan och fler varianter finns i butiken :)

Och vi har öppet som vanligt hela helgen, även röda dagar.
Öppettider ser du här


Snygga guldskimrande kuddfodral packades också upp igår ;)
+ massor med annat fint. Välkomna till oss och kika!

..........................


Nu när det är fredag och helgen knackar på dörren tänkte jag dela med mig av 
en supergod dessert  ( om ni gillar choklad förstås ). Snabbt och lätt tillagas den 
och det är alltid ett extra plus :)
Förra helgen "ramlade"  jag över Icas chokladfondanter ( ligger i 2-pack i frysdisken ).
Jag gräddade dem i 15 min, lät de stå framme en kort stund innan jag stjälpte 
upp dem på faten och dekorerade.  Himmelskt goda!  


De höll formen när jag vände på dem! Men rinniga och goda inuti, precis 
som de ska vara ;)
Helt klart nånting som ska göras flera gånger!
Bara ett litet tips om ni vill bjuda på något smarrigt ;)



Nu ska jag sätta fart. Solen skiner och först blir det en uppfriskande promenad
innan det är dags att åka iväg och få naglarna fixade. Sen ska jag greja och 
dona på eftermiddagen, ikväll väntas goda vänner hit på en bit mat. 

Butiken är öppen som vanligt idag  12 - 15

Ha en härlig dag och en skön helg!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: