måndag 3 november 2014

Galet snyggt och en härlig helg


Hej måndag och en ny spännande vecka!

Hoppas ni har haft en bra helg,  det har jag haft!  Umgänge med nära o kära,
butiksjobb och som avslutning på helgen fick thairestaurangen laga mat 
till oss innan vi for hem och slet på soffan en stund och slötittade på tv. 

Och ser ni att första hyacinterna har flyttat in hos oss? Jag köpte hem ett jättegäng
till butiken i slutet av veckan och gissa om det varit uppskattat ;) Det var många 
fler än jag som längtat efter de små sötisarna....:)


I förra veckan fick vi hem så mycket snyggt till butiken, bland annat det här 
fina porslinet!


Stor och vacker mattallrik med en bred spetskant och en matchande förrättstallrik
( som faktiskt även är supersnygg som ljusfat! ). Äntligen fick vi även hem 
snygga soppskålar med tillhörande fat. Nu längtar jag verkligen efter att laga en god 
soppa och servera ur dessa. 


Soppskålen passar även jättebra ihop med vår andra tallriksserie "Maison".


I fredags kväll var våra goda vänner Katarina o Caj och Lollo o Tomas hemma hos
oss och förgyllde vår kväll. Självklart ville jag inviga de nya tallrikarna.
Jag hittade svarta underlägg med lite guldtryck på Indiska och likaså snygga små 
skålar som desserten kan serveras på.
Det blev en italiensk kväll,hihi. Antipasto till förrätt, filé med  mozzarella o basilikatäcke
och som dessert hade jag beställt Tiramisu från den italienska delikatessbutiken i stan. 



I lördags kväll fick vi spontant besök av Jonas (äldsta sonen) och hans flickvän 
Johanna  och då blev det nästan en repris på föregående kväll. 

Mysiga kvällar bägge två som gick i raketfart!



Jag har varit på plats tidigt i butiken både lördag o söndag för att fortsätta 
riva och slita i kartonger och få fram allt som kommit. 

Och har ni sett så snygga stjärnor???

Dessa fick jag fram igår, söndag och de blev väldigt omtyckta och flera 
flyttade vidare direkt.  Många glada besökare har varit hos oss i helgen och jag 
är så glad att ni är så många som besöker oss och jag sparar alla fina ord ni strör 
över butiken i hjärtat. 



Vi fick en så fin orkidé av våra goda vänner i fredags, den är alldeles 
översållad med små vita blommor! 

Nu måste jag sätta fart, idag är jag ledig och ska iväg på roadtrip med bägge 
döttrarna och lilla Loui. Ska bli jättekul att starta veckan med något så roligt!

Ha en bra start på veckan så ses vi snart.

Kramar från Carina

1 kommentar:

Malin sa...

Vilka mysiga bilder :)