fredag 28 november 2014

Adventspyntat


Hej hopp fredag och snart dags för 1 advent!

Här hemma är ljusstakarna på plats och lyser fint i fönstrena. Jag började pynta så 
smått redan i slutet av förra veckan. Det blir så när man vet att hemmatiden är knapp,
då får man ta tillvara på stunderna och fixa lite då och då. 

Kransar tillverkas också så snart det blir en liten stund över.


I hallen fick mina guld/mässingsdetaljer flytta in i skåpet och ge plats åt det
silvriga istället. Silver, vitt och grönt hälsar välkommen när du kommer och 
hälsar på oss ;)
Den här lyktan med silverkant och text är min favorit och finns även hos oss 
i butiken á 165:-



Vita vaxade äpplen hör också julen till och finns  hos oss i butiken.


Just nu ser det ut så här på skänken i hallen.


I vardagsrummet har jag också ändrat om lite smått. De nya lyktorna med 
rutmönstrad keramik som kom hem till butiken förra veckan har jag sneglat på
ett tag och nu fick ett par följa med hem.  De sprider ett så mysigt sken när det skymmer.
Ser ni rutmönstret på väggen som bildas när de lyser?

Och äntligen fick jag fatt på stora fina "dubbelbollcypresser" när jag var och 
köpte blommor och en fick bo kvar hemma ;)


Finns också att köpa hos oss i butiken :)


Vi har fått flera fina leveranser med varor denna vecka, bland annat kom en 
efterlängtad pall med varor från Danmark.  Denna ljuvliga spegelbricka var en av godbitarna
och det var flera som gillade den så nu är den tyvärr slut. Jag har dock  mailat  till 
leverantören för att se om vi kan få fatt på ännu flera ;)
I övrigt har jag inte hunnit fotografera allt snyggt som vi har packat upp, men 
varmt välkomna att besöka oss om ni är i närheten och kika på allt fint!

Öppettider ser du här

Idag väntar en fullspäckad "ledig" dag innan det blir dags för fredagsmys.
Eva hjälper er i butiken idag och i helgen får ni gärna komma och hälsa på 
mig i butiken ;)

Ha det så gott! 

Fredagskramar från Carina


Inga kommentarer: