fredag 14 november 2014

1000 inlägg


Oj, har det redan gått en vecka sen jag var in här? Ja, dagarna rusar på i 
allt raskare takt och det känns som veckan bara består av måndagar och fredagar ;)

Nu när jag loggade in såg jag att det här är mitt 1000:e inlägg!!! Jag har bloggat i
drygt 7 år så det är klart att det blir några stycken :) Måste nästan firas på något vis,
tur det är fredag idag ;)

Det är ingen överdrift när jag säger att vi har stått på huvudet i kartonger hela veckan,
både Eva och jag. Det har trillat in flera levereranser och några av dem är 
riktigt stora och jag lovar det blir rena kaoset innan ytteremballage är borta och innan vi 
får upp allt både ute i butik och på lager!


Många godbitar har packats upp och som vanligt är det flera kära favoriter
men självklart även mycket nytt!  Den här stora glaslyktan har jag väntat på och 
en fick följa med mig hem direkt. Den är minst 20 cm i diameter och ca 25 cm hög,
och sen är det en glasinsats i mitten för ljuset. På så vis är det lätt att dekorera och 
man behöver inte oroa sig på samma sätt när ljuset brinner ner. 
289:- kostar skönheten så den har ett bra pris ;)


Många fina ljusglimtar har också hittat till butiken. En serie i vitt med vita rosor
lyser upp fint i höstmörkret och passar även resten av året. 

Här syns en liten krans med elbelysning á 249:- 


Kvistar med vita rosor och elbelysning blir också ett fint blickfång.
Den vita urnan finns också hos oss i butiken i 2 olika stl.


En lång slinga med vita rosor och elbelysning blir också fin att dekorera
med ( 219:- ) Jag har lagt min på matbordet och där får den ligga och lysa,
det är nästan mörkt för jämnan nu så jag tycker det behövs små ljuspunkter 
här och där. 


Närbild på blomsterslingan.


Och här ser ni även de stora vita rosorna som är något alldeles extra,
frostiga och vackra :)


Vita hyacinter har vi fyllt på med till helgen igen. Finns att köpa styckevis 
á 20:- st eller i små arrangemang. 
Och vet ni vad, jag har även fått tag på jättefina rumsgranar!!! Har inte 
hunnit fotografera dem än men de är toppenfina. Det är mycket som inte 
fastnat på bild än, men följ oss gärna på facebook ( länk här i högerspalten )
eller på instagram (slottsbodenstromsholm) för där lägger jag upp bilder
allt eftersom.  Det finns även länkar från vår hemsida www.slottsboden.com


Och missa inte vårt fina erbjudande i butiken!

Vi säljer de fina burkarna med kakmix för 99:- st
( ord pris 139:- - 159:- )

Nu ska jag köra ner de fina rumsgranarna till butiken, sen ska jag vara 
hemma och fixa med lite av varje innan en helg i butiken väntar. 
Idag har vi öppet 12 - 15 , övriga tider ser du här

Och så måste jag förstås klura ut något att fira mitt 1000:e inlägg med ;)
Jag ska nog ställa en flaska bubblor på kylning minsann :)

Ha en härlig fredag och en underbar helg!
Det tänker jag ha :)

Kramar från Carina

1 kommentar:

Helena Högberg sa...

Grattis till 1000 inlägg :)