tisdag 25 november 2014

Blomsterlycka


.... och blomsterglädje!

Helgen gick i blomstrens tecken och så blir det gärna när jag får välja ;)

Vi hade en heldag i huvudstaden och första stoppet blev julmarknad hos Zetas
i Kungens kurva. Där är det alltid mysigt att strosa runt och i lördags var det extra mysigt
med små marknadsstånd som sålde lite av varje.


Mycket fint att titta på som vanligt.
Sen fortsatte vi med bil in mot centrum, parkerade under Gallerian och tog oss
en liten promenad till Gamla stan.



Och på  Stortorget pågår deras julmarknad. Många små "hus" fyllda med smått 
o gott!


Mysigt att bara strosa runt och kika in i små butiker som ser inbjudande ut.
Det blev lunch på ett italienskt ställe innan vi traskade in mot centrum igen. 


Sen eftermiddag blev det kaffe och gobit för att vila benen och få i oss lite ny energi :)

Dagen avslutades med ett besök på Hötorget och jisses, så billigt de vräkte ut 
sina blommor innan stängning. Jag lyckades fylla både käre mannens och min famn 
med stora blomsterpaket ;)
Alla bilder från Hötorget blev alldeles för suddiga i skymningen men ni må tro att 
det är vackert!


Många buketter följde med mig hem och flera av dem gav jag bort.
Alltid kul att glädja någon med en blomma :)
Här ovanför syns en jättebukett som jag har i min STORA vas. Bilden tog 
jag i söndags en nu har även liljorna slagit ut och den är verkligen maffig.


Underbara buketter med rosa kvistrosor följde också med hem.


Stora buketter med liljor och en bukett behöll jag själv.


Härliga buketter med tulpaner ;)


Och ljuvliga ranunklar!  Nu är det blomsterglädje lite överallt i huset och 
det behövs i novembermörkret.


Men vet ni vad?  Idag har vi finbesök av en kär vän  - solen!!!
Blå himmel och sol, hur underbart är inte det? Känns som det var en evighet 
sen vi sågs!

Nyss var lastbilen här med ännu en leverans, denna gång är det en stor pall 
med varor från Danmark som väntar på att packas upp!

Ha en härlig dag och hoppas solen skiner på dig också!

Och tusen TACK till dottern Susanna som hjälpt mig med min bloggsida!!!
Jag har inte kunnat logga in på min "original"sida  sen det var strul med att 
"bildkontot" var fullt  ( säkert ett år sen! ) och jag fick lägga till en ny administratör. Alltså har jag inte kommit åt högerspalten överhuvud taget men igår lyckades hon lösa allt med inloggningar
osv och nu äntligen kan jag börja fixa till sidan igen ;)

Kramar från Carina

Inga kommentarer: