måndag 1 december 2014

Egen kock


Välkommen december med ljus och värme!

Huset är adventspyntat lite smått och här syns lilla köksfönstret. Köket är nog 
enda stället som brukar ha lite röda detaljer....:)

Vi har haft en härlig helg och nu känner jag mig redo att möta en ny vecka.
Jag har tillbringat dagarna i butiken och träffat de bästa kunderna ;) 

I lördags efter stängning väntade vi "kaffegäster"  så innan jag åkte till 
butiken på förmiddagen trollade jag ihop en kaka ;)


Saffranskladdkaka med grädde och lingon. 
Det har blivit en favvo här hemma som jag redan gjort flera gånger nu före 
advent när vi väntat gäster. 


Snabb och lätt att göra och lite lagom "julig". 

Mattias (sonen) kom lite senare och han hade en riktig överraskning!


Käre mannen och jag fick slå oss ner i vardagsrummet med ett glas rött.
Mattias ville bjuda på middag och vi fick hålla oss undan ;)

Mysigt att sitta hemma och höra hur det grejades i köket.


Till förrätt fick vi godaste rårakan med gräddfil, rödlök och löjrom.
Sagolikt gott.


Och sedan serverades Coeur de filet Provence, himmelskt gott!
Och fint upplagt på det stora marockanska fatet från Rif. 

Om det finns en mathimmel så var vi där i lördags ;) 


Lite senare på kvällen fick vi kaffe och hemmagjord mörk chokladmousse toppad 
med grädde och hallon :)
En helt underbar kväll och jag skulle lätt kunna vänja mig vid att ha en egen kock 
i köket :)
Tusen TACK för bästa lördagskvällen!


Nu ska jag sätta mig i soffan en stund med ännu en mugg kaffe och tända ljus 
innan det är dags att göra något bra av denna dag. 

Ha det så gott så syns vi snart igen.

Kramar från Carina

Inga kommentarer: