måndag 15 december 2014


Och vips så har det gått en hel vecka sen jag sist var här inne på bloggen!

Förra veckan försvann v e r k l i g e n  i rekordfart!  Full fart i butiken, 
och vi hann med 2 julbord, födelsedagsfirande, extra kvällsöppet mm och jag var 
bara hemma och sov kändes det som. Däremellan var jag ute på vift hela tiden.


Det fortsätter att trilla in nytt hela tiden trots att vår vintervila närmar sig 
med stormsteg. Men självklart ska ni kunder ha nyheter att kika på och som tur 
är omsätts det en hel del hela tiden. Förra veckan fick vi hem ännu mera godsaker,
mängder med textilier och även  sååå mycket fint i marmor.

Det här runda fatet  passar både som ljusbricka och ostbricka och kostar 199.-


Och hur snyggt är inte det här???

Ett runt träfat med 3 st marmorskålar och tillhörande mässingsfärgade skedar.


Eller vad sägs om detta? Rektangulär marmorbricka med trä i ena änden och 
tillhörande 2 st marmorskålar med skedar.

Julklappstips kanske???


Efter stängning i lördags åkte jag hem för att "bara vara"  och få mysa hemma 
ett tag. Ni vet när man varit borta varenda kväll så längtar i alla fall jag efter
att få vara hemma. 
Nya granen hade kommit på plats och äntligen fick jag klä den. I år blev det 
mestadels vitt med lite inslag av guld. Glitter fattas fortfarande men det hängs nog 
dit idag ;)
Vet ni vad jag pysslade med sen när jag äntligen hade en skön ledig kväll?
Jo, jag rev ur allt i kylen, diskade alla hyllor och lådor, spritade hela kylen 
och jag kände mig såååå glad och nöjd efteråt. Sånt där som jag tänkt göra ett tag 
men inte tagit mig tid till :)
Lite knäppt att göra en lördagskväll kanske men jag mådde hur som helst väldigt 
bra av det :)


Ljus tända i hela huset, julmusik i bakgrunden.... en så mysig kväll!


Det blev en sen middag på tu man hand men vad gör väl det att klockan är mycket?
Jag dukade med mina marockanska  favvotallrikar och här kommer ännu ett tips;)
Dessa tallrikar i lattefärg finns hos oss i butiken till 30% rabatt  ( tallrikarna tål 
maskindisk ). Det finns även kvar en vas i lattefärg till 30% rabatt :)


Hemmagjord pizza med parma, mozzarella och ruccola är en storfavorit.
Förra året köpte vi oss även en pizzasten och det kan jag varmt rekommendera.
Botten blir sådär frasigt god och den används flitigt.

Nu är det bäst att ta tag i dagen och beta av den långa "to do" listan ;)

Ha en fin start på veckan, vi ses snart igen!

Kramar från Carina 

Inga kommentarer: