måndag 8 december 2014

Mitt fynd och en härlig adventshelg


Måndag och en ny vecka att fylla med diverse skojsigheter :)
Och det blir inga problem att göra det, känns som det finns massor med kul
att se fram emot!

Här ovanför ser ni vad jag "hittade"  i förra veckan. En så fin 7armad ljusstake 
i antikfärgad mässing ;) Den sprider ett stämningsfullt sken runt sig och jag är så glad
över mitt nya fynd! Ytligt kanske men det bjuder jag på. 
Och som vanligt hade jag ingen aning om att jag behövde en sån här ljusstake förrän
jag såg den :)


I lördags morse vid frukosten bestämde vi oss hastigt för att åka till Nora och 
gå på julmarknad. Nora välkomnade oss med strålande solsken och det var inte lätt
att tänka "jul" när solen gassade  men det är så mysigt och stämningsfullt där så det
gick bra.


Sen for vi vidare till raraste Kicki på Min Skattkammare och hälsade på.
Alltid lika mysigt att besöka henne och allt fint hon har i sin butik. 


Så här mysigt har hon det i sin pergola utanför butiken!


Vi besökte även Kvarnboden, ännu ett mysigt ställe med mycket fint.


Och så for vi vidare till Smultrongården men där glömde jag alldeles bort 
att fotografera. Mycket fint fanns även där!


Sedan blev det shopping och middag  inne i Örebro innan vi for hemåt på 
kvällen. Bilden ovanför är från CE Inne o ute som har så mysigt. 
En mysig utflyktsdag där vi även hann med en hel del klappinköp. 


Söndagskvällen avslutades med adventsfika och "päppelkaka".
Busenkel äppelkaka med julinspiration. Jag har haft med receptet här på bloggen förut,
tyvärr har jag aldrig lagt till kategorier så det ska vara lätt att söka efter tex recept.
Är det någon som vet om det går att göra i efterhand?
I annat fall så får ni gå in i högerspalten och söka på 2012 och sedan klicka er vidare till november.

Snabb och lätt kaka att göra. Skivade äpplen i en form, häll över ett paket med 
pepparkaksmix och hyvla smör över :)


Finbesök igår em/kväll av vår solstråle Loui. Bilden är suddig men det bjuder 
jag på idag. 


Och så avslutar jag med en kvällsbild på ljusstaken som jag hjärtar så mycket :)

Nu börjar det ljusna ute så jag ska gå en prommis med en trött liten hund innan 
det är dags att ta tag i dagen. Ska iväg och få "nya" fötter under dagen och sedan 
ska jag bli mera ompysslad. En riktig "må bra" dag som ska avslutas med 
mera julklappsshopping ikväll. Däremellan ska jag klämma in en hel del pappersjobb
och beställningar så det känns som dagen kommer att svisha förbi. 

Önskar er alla en fin start på veckan. Och julstressa inte! Gör bara sånt som ni 
verkligen känner för att göra :) Känner man för att baka pepparkakor och lussekatter 
ska man självklart göra det men absolut inte för att "det ska vara så". Det finns ju 
faktiskt att köpa färdigt om man hellre vill lägga tiden på annat. Och så är det med det 
mesta. Julen blir varken lyckligare eller roligare för att huset skiner och blänker om du 
själv är helt slutkörd av allt fejande ;)
Jag ska i alla fall göra ett försök att inte stressa.... :)

Ha det gott.

Kramelikram Carina

Inga kommentarer: