onsdag 17 december 2014


Hej onsdag och en vecka kvar till jul!

Hoppas ni har det bra och inte stressar för mycket. Jag tror att jag har det 
mesta under kontroll, några julklappar kvar att köpa men det är bara kärt besvär. 
Sen är det allt annat förstås, städa och handla men det är ju sånt som alltid
ska göras... ;)

Här i soffan  sitter jag gärna en stund med en mugg kaffe och njuter av julstämningen ;)


Och har ni sett så söta små minipepparkakshus?
Dessa fick jag härom kvällen av min goa väninna Suss. De sötaste små hus 
jag nånsin sett!  Det går att "hänga"  dem på kanten på kaffemuggen om man vill,
men de här kommer inte att ätas upp! De ska bara stå där och vara fina :)



Det där med att baka t i l l  julen för att ha då är inte riktigt min grej.
Jag bakar hellre här och nu, det vill säga om jag känner för det och så njuter  vi av det 
f ö r e julen. December är en så mysig tid och det gäller att stanna upp och umgås 
med nära o kära, fika lite gott och prata bort en stund.
För några kvällar sedan så testade jag ett nytt recept på saffransbullar, 
fyllda med bla hackad vit choklad.  Klart godkända men tyvärr hade jag inte sparat
receptet i mobilen så jag kan inte dela med mig just nu.
Men om du blir sugen på att testa så prova att googla på "saffransbullar med vit choklad
tidningen hembakat"



I butiken har vi ett jättefint adventserbjudande just nu som gäller tom 23 dec.

20 % rabatt på Greengate 
( som finns i lager )

Här kan man verkligen passa på att fynda!


En som verkligen kan koppla av och strunta i julstöket är den här goa 
killen! 
Men jag ska strax väcka honom så ska vi ge oss ut på en promenad innan 
vi tar tag i dagen. 

Idag har vi öppet 12 - 18  och imorgon torsdag har vi extra julöppet 12 - 20

Övriga tider ser du här

Ha det gott, vi ses snart igen!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: