fredag 19 december 2014

Röda färgklickar


Nu när julen närmar sig med stormsteg så får en gnutta rött lysa upp i 
vardagsrummet i form av några buketter. 
I övrigt så håller jag en lugn färgskala, vitt, beige och just nu en hel del antikmässing/ guld.

Jag mår som allra bäst när jag har lugna rofyllda färger omkring mig. Men självklart
längtar jag efter färg ibland och då passar det bra att fylla upp några vaser 
med färg!
En bukett röda rosor som jag skar ner ganska kort tillsammans med några gröna 
kvistar står på bordet och ihop med det mässingsfärgade blir det varmt o mysigt :)
( vasen finns hos oss i butiken á 95:- )




En hylla i vinterskrud. Mängder med ljus, en fuskamaryllis som jag 
arrangerat i kruka, min trädekoration med gran o renar och så en vit urna 
med några kvistar rött :)


Jag brukar köpa en bukett ilex ( hm, heter de så? ) varje jul , ni vet de här kvistarna med
knallröda bär som säljs den här tiden? Men nu hittade jag liknande i fusk inne på
Hemtex så de står i vasen nu ;)


Och en bukett med lite större röda rosor tillsammans med grönt på 
matsalsbordet!  


Även denna vas är en favorit och finns hos oss i butiken á 179:-



Här kan man slå sig ner och bara vara en stund ;)


De guldskimrande kuddfodralen finns hos oss i butiken ( 175:- st )


Oj, här ser rosorna ceriserosa ut trots att de är mörkt röda...

Snart är det dags att åka ner till butiken, fylla på hyllorna och göra 
fler blomarrangemang och presentpåsar. Är så glad och tacksam över att ni 
är så många som besöker och handlar hos oss!!!

Vi har öppet varje dag fram till och med 23 dec. Extraöppet även nu på 
måndag den 22 dec!  Sedan stänger vi för en kortare vintervila än vad vi brukar ha.
Redan i slutet av januari är vi i full gång igen, inga datum är bestämda än 
men håll utkik på hemsidan www.slottsboden.com

Ha nu en härlig adventshelg och kom gärna och besök oss i butiken!

Fredagskramar från Carina