fredag 5 december 2014


Hej hopp fredag och dags för helg igen! 
Här väntas butiksjobb idag och ikväll är det dags för julbord :)

Så mysigt det är nu med alla ljusstakar och stjärnor i fönstren.
Här hemma hamnade en även i vårt inbyggda fönster mellan hall och 
vardagsrum ;)


Det behövs många ljusglimtar just nu när det är så mörkt hela tiden. 

Och så har jag "återupptäckt" en julblomma. Julstjärnan har inte alls 
varit min favorit de senaste åren men helt plötsligt upptäckte jag att det är flera
stycken av dem som fått följa med mig hem de senaste veckorna :)



Så här ser det ut inifrån hallen. Och ser ni, här står det också en julstjärna!

Jag lyckades klämma dit ett litet bord också... Egentligen är det lite för trångt 
med ett bord där men jag ville så gärna... och jag fick prova med flera olika innan jag
hittade ett som inte var för brett och inte för djupt. Det är tur att jag har mina gömmor 
när jag får lust att ändra om :)


Igår var jag iväg en sväng och handlade blommor till butiken och 
självklart stannade jag till och köpte med mig blommor hem också.
En bukett rosor till matbordet och så hittade jag så fina kvistar som är 
sprayade med "snö" som jag blandade med. Blev väldigt krispigt och fint...
Men jag måste byta vas för fyyyy så grumligt vattnet blev av "snön".
Det är därför ni får se blommorna i den här vinkeln ;)


Igår eftermiddag/kväll blev det även julklappsshopping  i grannstaden.
Gofika hann vi förstås också med :) Och ser ni på bilden längst ner till höger
hur fint de har slagit in huset? 
Jag hittade en hel del klappar och så hittade jag något riktigt fint i en antikbod
som fick mitt hjärta att klappa extra hårt. Ni vet, när man helt plötsligt bara 
ramlar över något som man inte visste att man letade efter?
Det fick bli en adventspresent till mig själv och jag ska fota och visa er i nästa 
inlägg vad det var som jag hittade. 

Ha nu en skön fredag och en härlig helg!

Kramelikram Carina

Inga kommentarer: