tisdag 7 juli 2015


Vackra skönheter till blommorna är dessa marockanska vaser:)

Den här gången fyllde jag den höga med långa stjälkar pioner och den mindre 
med rosor från trädgården och varje gång jag sätter i nya blommor i   vaserna så slår
det mig hur vackert det är med en snygg vas ;)


Hoppas ni har det bra och inte blåser bort;) För fy, vilka kontraster vädret bjuder 
på! De härliga sommardagarna är ett minne blott och gårdagen bjöd på riktigt
höstrusk :)  Men ååååh, så varmt och gott vi fick det i några dagar och jag har det hellre
jättevarmt istället för kylan som varit....  



Mera marockanskt och den här vasen finns också i 2 stl hos oss i butiken.
Bilden är hemifrån  Susanna ( dottern ) och hon har också säsongens pioner
i den ;)


Ja, igår kväll åkte mina raggsockor fram igen! För så himla kallt var det i
vårt uterum även om full värme stod på och ljusen var tända :)

Som jag sa innan så har jag det hellre på tok för varmt :)



Ännu en supersnygg vas som finns hos oss i butiken i 2 stl.

Även den är fylld med pioner, stora som gräddbakelser ;)
När regnet vräkte ner igår så var jag ute och knipsade av alla blommande pioner
så de inte skulle regna sönder. Nu njuter vi av dem i uterummet istället :)

........................


Jag har alltid gillat måndagar, jag tycker det är mysigt med en ny vecka framför 
mig att fylla med smått o gott. Men igår ( måndag ) började det inget bra för mig...
Först ville inte datorn alls vara med, den visade bara en blå skärm hur jag än bar 
mig åt och till slut  insåg jag   att det inte skulle bli någon "jobbförmiddag" vid datorn.

Sen förmiddagsfrukost med kaffe väntade och när jag slog igång kaffemaskinen
gav kaffekvarnen ifrån sig ett konstigt läte och sedan ville den inte alls vara med ...

Grrrr, det är inte ofta jag blir irriterad men igår var det nära...;)

Ja,ja, vad är väl en bal på slottet?  Det var bara att packa ihop kaffemaskinen och 
lasta i den i bilen för att åka och lämna in den på reparation. 



Men först åkte jag hem till Linnéa (yngsta dottern) och vi gick en promenad i regnet med hundarna 
innan jag äntligen fick dagens första kopp kaffe hemma hos henne :)
Himmel, så gott det smakade! Och min skylt som står i köket "Life begins after coffee"
stämmer verkligen ;)


På väg in till stan för att lämna kaffemaskinen ringde Susanna och undrade
om vi ville komma förbi på eftermiddagsfika och hos henne bjöds det på nybakad
filmjölkslimpa, såååå  gott!


Men även om måndagen började tokigt så redde det upp sig under dagen :)

När käre mannen kom hem från jobbet lyckades han få igång datorn igen och
nu funkar den :)


Och kaffemaskinen är inlämnad och jag köpte med mig en Tassimo-maskin 
hem så vi ska kunna få i oss kaffe i alla fall :)
Slutet gott, allting gott.  (Egentligen små problem som inte har någon större
betydelse alls)

Nu ska jag ta itu med alla mail och jobb vid datorn som inte hanns med igår
innan det är dags att öppna butiken för dagen.
Hoppas vi ses!

Kramar från Carina




Inga kommentarer: