fredag 3 juli 2015


Vardagslycka de luxe -  att kunna tassa ut i trädgården och knipsa av några rosor 
är riktig lycka. 


Och solen strålar och det är underbara sommardagar just nu. Vill dra i handbromsen
och önskar att tiden kunde gå lite saktare. 


Dagarna blir i och för sig längre för jag tassar gärna upp extra tidigt och
njuter och på kvällarna vill jag inte gå in ;) 


Det är grönt och lummigt och här i grönskan står min fina spira som jag köpte sist
vi var i Vadköping.


Sköna kvällar i trädgården har det blivit och hur mysigt är de inte att slå sig ner
vid 21.30-tiden med ett glas vitt och jordgubbar? Måste givetvis inte vara vin men ibland
känns det extra festligt med ett litet glas :)


Isvatten går det åt i mängder!  Jag brukar fylla vår stora glasburk med kran med 
vatten, mängder med is och så citron- och limeskivor. Ibland även jordgubbar. 
Under kvällen fyller jag bara på med mera vatten och is för att hålla kylan.
Oslagbart gott i sommarvärmen!

Glasburkar med kran finns hos oss i butiken, just nu har vi 2 modeller att 
välja bland. 


Jordgubbar är bästa sommargodiset och det frossar vi i varje dag!


I butiken trillar det in nytt hela tiden och dessa lyktor är riktigt snygga!
Fina detaljer och det där "lilla extra".


Spegelbrickorna har blivit storfavoriter och har en rykande åtgång ( 219:-, 239:- )
Här står min favoritvas ( tror den kostar 239:-.... ) tillsammans med de små glasvaserna
som även fungerar som ljusstake á 45:- 


Önskar er alla en skön helg och glöm inte stanna upp och bara vara en stund.

Idag hade jag tänkt ge huset och trädgården lite extra kärlek men istället väljer jag 
att umgås med dottern och barnbarnet. Änglatofflorna inne får vara i fred och trädgården
hinner jag med senare idag. Tiden tillsammans med nära och kära känns som det allra viktigaste ;)

Imorgon väntar något spännande. Det har med brevet att göra som jag nämnde i förra veckan.
Vi får se vad det leder till, kan hända att det inte alls känns bra men vi ska undersöka det
närmre och jag kommer säkert att berätta mera senare :)

Nu blir det mera kaffe i solen innan jag ger mig iväg.

Och ni vet väl att vi har öppet dagligen 12 - 17 i butiken? Det vill säga, ALLA dagar 
nu i juli. 

Tjingeling från mig!

1 kommentar:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka söta rosor! Jag känner igen sorten för svärmor hade sådana vid sin sommarstuga. Vad mycket fint du har fått in i butiken. Kan inte du uppdatera öppettiderna på din blogg. Nu är det semestertider och det kan vara trevligt att göra någon liten utflykt.
Kram,
Regina