onsdag 16 september 2015


Härliga höst!  

Nyheterna väller in till oss i butiken och vissa dagar kör lastbilarna 
skyttetrafik till oss med varor. Och visst är det skoj med allt nytt som trillar in?

Den här veckan har mängder med ljusslingor trillat in och överst på bilden syns den
fina lilla trådslingan eller microslingan, ja kärt barn får många namn ;)

Så skir och fin, en tunn mässingstråd med små ljuskällor på. Lätt att dekorera med 
och blir så vacker i en blombukett. Den lilla batteridosan är lätt att gömma undan.


Användningsområdena är förstås många och här är det bara fantasin som 
sätter gränser.


Här har jag petat in en liten trådslinga i våra flaskor utan botten tillsammans med 
några höstlöv. Enkelt och dekorativt och lyser upp fint i höstmörkret.



Och så försökte jag föra över ett filmklipp.... vet inte alls om det lyckas?


Jag har sökt länge efter riktigt verklighetstrogna smala ljus med batterier.
Och på mässan hittade jag äntligen "det lilla extra". De är inte billiga och på vissa ställen fungerar våra vanliga batteriljus hur bra som helst. Och de är också jättefina men de här hamnar i en 
egen klass. Ser så äkta ut att du vill blåsa ut lågan på dem, hihi. Dessa är inga man 
slösar med utan de får hamna på speciella ställen där man vill ha det lilla extra.

Finns hos oss i butiken tillsammans med alla våra andra bra batteriljus som vi 
förresten fick påfyllning med idag ;)


Igår fick vi även en stor fin leverans från vår nya leverantör, Pipols Bazaar,
med galet mycket snyggt !!!
Eller vad sägs om detta armswag?
Härligt bling att lysa upp höstmörkret med!

Övriga snyggingar har jag inte hunnit fotografera ännu.


Fina höstkransar, girlanger och kvistar har vi också gott om!

Nu är det bäst jag ger mig ut och lastar bilen med alla kartonger som 
lastbilen nyss var här med ;)

Känn er varmt välkomna att besöka oss och kika på allt fint!


Tisd den 29 sept  kl 18.30   kommer vi även att ha en inspirerande kundkväll som vi hälsar er
glatt välkomna till!



Vi bjuder på smått o gott, fina extraerbjudanden, utlottningar och små överraskningar.

OBS!  Föranmälan, begränsat antal platser.
Anmäl via sms  0706032740  eller via mail info@slottsboden.com

Ha en härlig höstdag! Och redan onsdag idag och dags att vända klackarna mot helg!

Kram kram