måndag 28 september 2015


Hej till en ny vecka med nya möjligheter:)

Sakta smyger sig hösten in här hemma mer och mer... Och så fort jag får en liten
stund över så rensas det! Ååååh, vad skönt det är att gå igenom en låda här och ett 
skåp där. Jag vet inte hur ni gör men jag har en förmåga att samla på mig allt 
möjligt. Och till sist blir det bara för mycket... men det är väl så när man gillar fina 
saker? Men nu rensas och sorteras det och vi får väl se om det blir loppis 
framöver eller hur jag gör?


Igår tog jag äntligen itu med det stora vitrinskåpet i köket. Allt plockades ur
och ställdes på köksbordet. Hjälp, vad grejer!!!  Jag har samlat på mig fina kakfat,
skålar, mm så jag om jag vill kan jag öppna ett café imorgon ;) Men nu var jag hård mot
mig själv och sparade bara det allra viktigaste! Resten packades ner.

Härlig känsla när skåpet är urtorkat, rutorna putsade och allt är nydiskat och ställs 
på plats. Jag klappade mig själv på axeln och tyckte det var bra gjort. Ända tills jag 
kom på att lådorna och nederskåpen är kvar.... ;) Ja, ja det kommer nya dagar att ta 
itu med dem. 
Nu är det bara resten kvar:)


Jag har haft besök av den här härliga killen också. Mormors charmtroll :)
Och jag blev serverad ur den stooora kaffekitteln ;)
Så kul när de kommer och hälsar på!



I lördags hittade ni mig i butiken, en jättetrevlig dag med många glada 
besökare och full fart hela tiden! 
Vi har fått hem så mycket snyggt och vasen på bilden är en av de nya 
"guldklimparna"  á 129:- 


Snygga plånböcker i 2 olika svarta och så grått á 299:-


Gillar ni lakrits så måste ni testa dessa!  En efterlängtad och efterfrågad favorit
som åter finns hos oss. Salt lakritsfudge, mmmmmums, smälter i munnen.


Och har ni sett?  Sötaste lilla grodan från Bukowski.

Denna behöver man bara pussa en gång...


.....så får man sin prins :)
99:- kostar sötisen.


Söndagen bjöd på ett härligt soligt väder, en riktig bonusdag med värme ;)

Vi avslutade söndagen med en stor räksallad och aioli (pasta på sidan )


Somrigt och gott!


Och en enkel blåbärspaj med vaniljsås till kvällsfikat!

Hoppas ni också haft en bra helg!  Nu hör jag att lastbilen backar in på gården 
och lastar av varor så jag ska strax gå ut och se vad vi får för fint idag till butiken:)

Vi hörs snart igen!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: