onsdag 18 november 2015


Hej hopp onsdag och drygt en vecka kvar till advent!

Kolla in de fina rumsgranarna vi har i butiken, 189:- st


Så dekorativa och fina!


Jättefina inomhus på tex en byrå eller skänk. Klarar att stå ute om det inte är kallt, 
vill ha minst 10 grader. Toppen som grön växt inomhus och blir en riktig
stämningshöjare :)

......................................

Jag lovade ju att berätta om min lediga dag i söndags. Jag tycker om att åka iväg,
hämta lite inspiration och bara vara. Visst, ibland är det skönt att vara hemma också
men jag har svårt att koppla av då.... det blir gärna att jag far omkring och fixar o trixar
med tusen saker ( som visserligen alltid ligger och väntar.... men det är just det! Det finns
kvar till nästa dag i alla fall... )

Och var åker jag helst om jag får välja? Ja, det fanns några härliga julmarknader
att välja bland men just då kändes det inte lockande utan jag valde att åka till....


...... Zetas i Kungens kurva, Stockholm. Det blev första stoppet och det var så mysigt.
Julen var framplockad, dagen före hade det varit invigning av "julmagi" hos Zetas och 
det var lugnt och stämningsfullt. 





En bildkavalkad från Zetas blev det här:)

Sen åkte vi vidare en liten bit till Skärholmens köpcentrum  och där var det 
också lugnt. Gissar att "alla" köade till det nyöppnade Mall of Scandinavia på
andra sidan stan men det spar vi till en annan gång när lugnet lagt sig.


Lunch/middag på Jensens fick det bli innan vi åkte genom stan till nästa ställe
som lockade mig:)


Slottsträdgården i Ulriksdal!  Måste vara ett av himmelrikena på jorden ;)

Här njuter jag till max och här vill jag strosa länge och kika på allt fint.





Och har ni sett vem jag träffade och fick en trevlig pratstund med?


Deras trädgårdscafé är något alldeles extra! Vi äter gärna lunch här också men
nu var ju det redan avklarat så då fick vi njuta av deras goda bakverk istället.
Och ja, jag valde både citronmarängpaj och godaste sirapskakan ;)


Härlig dag att spara i minnet, fylld av lugn och inspiration!

Nu ska jag sätta fart, mycket skoj väntar hos oss i butiken. Jag var faktiskt
ute på vift igår också och jag vet att Susanna har grejat och fixat om i butiken.
Jag fick några bilder skickade till mig under dagen så nu ska det bli spännande
att åka ner och kika. Vi ska fortsätta idag, mycket nytt trillar in hela tiden och 
det plockas om och ändras allteftersom. Jättekul!!!
Adventskransar ska pysslas ihop och kommer fram så fort de är klara.
Följ oss gärna på instagram eller facebook, länk finns på hemsidan
www.slottsboden.com

Ha en toppendag! Det tänker jag ha :)

Kramar från Carina

Inga kommentarer: