tisdag 24 november 2015


Hur har ni det? Har ni börjat adventspynta än?  Jag har haft jul i butiken i 
drygt en månad redan men jag har inte börjat hemma än. Förutom lite smått med 
hyacinter och rumsgran förstås hihi ;) Men så fort jag får en stund över så ska jag
fram med adventsstakar mm!  Här bjuder jag er på lite bilder hemifrån vardagsrummet
som jag knäppte i helgen.


Ljus och blommor  finns alltid på bordet :)
Den runda mässingsstaken hittade jag på Indiska när vi var i Stockholm ( säljs på vissa
utvalda Indiska sa de som jobbade där ), stjärnljusstakarna är också från Indiska och
de köpte jag tidigt i höstas. 



Ena sidan av rummet med soffa och fåtölj...


....och den andra sidan.
Här nere i vardagsrummet finns ingen tv utan den har vi en trappa upp i 
allrummet och så har vi haft det i alla år vi bott i huset ( med ett kort undantag 
året Linnéa, yngsta dottern föddes och vi var lite trångbodda innan vi renoverat
klart ;)


På skänken står Skultunas femarmade ljusstake och i den har jag batteriljus
för det mesta. Sååå himla smidigt och dessa ljus ( som vi även säljer i butiken )
har timer. De lyser i 6 timmar, slocknar och är släckta i 18 timmar och så 
tänder de sig själva igen :) Mysigt att komma hem och mötas av "levande" ljus.
Rumsgran, en stor bukett amaryllis och hyacint skapar lite adventsfeeling.


Jättefina rumsgranar finns hos oss i butiken;)


Helgen har varit intensiv och väldigt skojig! Många glada besökare i butiken
och det har varit full fart från öppning till stängning! Så glad och tacksam över att 
ni är så många som väljer att handla hos oss! 

Efter stängning i lördags behövde vi in till stan och uträtta några ärenden och då
passade vi även på att köpa med oss mat hem. Så skönt att vara bekväm och det är bra
att det finns andra som lagar mat ibland när tiden är knapp ;) Vi brukar hämta från 
italienska Limone ibland och det är ett bra tips till er som bor nära Västerås.
Dels kan man gå in och förbeställa via nätet, precis vad man vill ha och vilket
klockslag man vill hämta maten och dels så är det magiskt gott!
3 rätters hämtmeny och galet gott.


Hem och duka lite snabbt ;)  Antipasto till förrätt och det ligger fint upplagt på
ett engångsfat men jag brukar snabbt ha över det på en tapasbricka.
Bröd och smarrig tapenadröra medföljer. 
( tips: flera olika modeller på tapasfat hittar ni hos oss i butiken ,)


Här har jag använt det stora runda tapasfatet á 299:- , ett bra presenttips kanske?



På Limone finns många goda varmrätter att välja bland men när vi hämtar mat 
så brukar vi välja pasta. Det håller sig bra och är lätt att värma om det behövs.


Jag älskar tiramisu så det är ett självklart val för mig till dessert :)
Den får man i glasbehållare och dessa får man lämna tillbaka till Limone vid 
tillfälle. Härligt med en god lagad 3 rätters och riktigt mysigt att sitta hemma i
lugn och ro och äta. Desserten väntade vi med ett bra tag, och efter middagen 
flyttade vi oss upp till tv-rummet och åt den till "Så mycket bättre". 
Det här var ett spontant tips från mig och ingen reklam! Limone har ingen aning
om mitt lilla tips. Tycker själv att det kan vara kul att få lite nya bra tips ;)


Idag blir det butiksjobb igen och vi har förstås adventskransar i butiken:)
De var riktigt poppis i helgen och nu fyller vi på med flera. Ett jättelass med 
varor från Danmark kom igår och väntar på att packas upp på hyllorna.
Vet att det ryms mycket fint i de kartongerna...:)

Ha en toppendag! Vi ses snart igen!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: