fredag 15 januari 2016


Hej härliga fredag och tulpanens dag!  Vårkänslor i vas gör gott för själen;)

Jag laddade med många buketter igår när jag var och handlade och nu står de lite
överallt  i huset och sprider glädje! 


De här rosa med fransig kant är så himla vackra!


Varje blomma är ett litet konstverk.

Här strålar solen idag igen och tänk vad gott det är när den hälsar på!
Visserligen 22 minusgrader ute men jag är glad och tacksam att vi har värme inomhus;)

Och så är det  f r e d a g   och bara den känslan är extra härlig!

Här blir det nog fredagsmys med hemlagad pizza, en klassiker hos oss men nu är
det ett par veckor sedan vi gjorde det så jag tror det är dags igen.
Parma, mozzarella och ruccola i en härlig mix tillsammans med kronärtskockor och
lite annat smått o gott:)

Men jag tänkte faktiskt tipsa om en annan smarrig rätt. Passar i och för sig vilken dag 
som helst men jag gillar något som går ganska snabbt att laga på fredagskvällen och ändå känns
 lite extra gott. Och så är det bra om det passar ihop med ett gott glas rött:)


Gudfaderns pasta, 4 pers

Så här gör jag:  400 g strimlad lövbiff steks i omgångar så att det får fin färg och läggs 
sedan åt sidan på en tallrik. 1 - 2 gula lökar hackas och steks tillsammans med ca 300 g 
färska champinjoner och 2 pressade vitlöksklyftor. Tillsätt 5-6 msk tomatpuré och 5 dl grädde.
Häll i 1½ msk Grand Marnier eller liknande likör , krydda med salt och peppar. Låt puttra 5 min.
Koka under tiden valfri pasta. Lägg tillbaka köttet i gräddröran och låt alltihopa puttra
tillsammans i några minuter till. Blanda alltsammans med pasta i en stor skål och strö över en
tjejnäve persilja och 2 grabbnävar riven parmesan. 
Ät och njut. Lycka till!!!


Vi väntar på lastbilen idag som ska komma med flera leveranser till oss i butiken.
Spännande, spännande!


Och jag ska ta tag i dagen, jag har mycket att göra på min "to do"lista innan det
är dags att varva ner med fredagsmys.  Men nog känns allt så mycket bättre när en stor 
sol lyser upp tillvaron. Big L O V E på den!!!

Hälsa gärna på oss i butiken om ni har möjlighet. Idag har vi öppet 12 - 16
och lördag  11 - 15 och söndag  12 - 16. 

Fortsatt fin dag och en supermysig helg önskas till er!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: