tisdag 5 januari 2016


Long time, no see  -  hela 2 veckor sedan jag var här inne på bloggen!

Det har varit 2 helt underbara veckor och jag har njutit av många  l e d i g a    dagar
utan en massa  inplanerat. Sedan har vi förstås fyllt varje dag med massor av 
skojsigheter men det har varit skönt att få vakna upp till en "tom" dag som väntar
på att få fyllas ;)

Trettondagsafton idag och en extra "fredagskväll" mitt i veckan :)

Vi har umgåtts med barnbarnet hela dagen när hans mamma och pappa jobbat
och dagis håller stängt. Och det gör vi så gärna!!!  Massor med glad energi har tankats
idag och det går inte med ord att beskriva hur mysigt det är att få umgås ;)


Bus och lek hela dagen och nu är "må bra"kontot välfyllt!

När vi åkte hemåt ikväll bestämde vi oss hastigt och lustigt för att beställa 3-rätters
från italienska Limone och ta med hem. Jag har skrivit om dem tidigare och de har 
gudomligt god mat och ibland är det bara allra bäst att få ta med sig 3-rätters hem :)


Antipasto är en favorit till förrätt ;)


Duka lite snabbt och tända ljus. Antipaston ligger fint på ett engångsfat men jag 
brukar fort vicka över det på ett eget tapasfat. Nybakat bröd och världens godaste 
tapenade medföljer alltid.


Många olika tilltugg ;)

Pasta till huvudrätt och tyvärr råkade jag radera dessa kort... men vi har våra 
favoriter och beställer så gott som alltid detsamma när vi hämtar ;)
Mannen gillar deras pastarullar med skinka och salami i tomatsås och jag älskar 
oxfilén med  chamionjoner och penne i en krämig gräddsås:)



Och desserten är given!  Tiramisu förstås ;)

Ibland är  hämtmat det allra allra bästa och det är så himla skönt att krypa upp
i soffan i myskläder efter huvudrätten med ännu ett glas rött. Och sedan vänta ett tag
med desserten ;)

Nu fortsätter myset i soffan och jag hämtade faktiskt fram datorn. Hockey på tv och det 
lockar inte alls men jag sitter ändå här bredvid och pladdrar om ditt och datt samtidigt 
som jag bloggar.  Ser att jag har såååå många bilder sparade så jag kommer att göra en 
tillbakablick och dela med mig av dessa veckor i alla fall:)

Kramar från Carina

Inga kommentarer: