måndag 14 mars 2016


Hej på er och hoppas ni också har haft en skön helg!  Vi har tillbringat vår helg
i huvudstaden. Inget speciellt inplanerat utan vi har strosat runt och haft det bra :)

Lördagen bjöd på solsken och  V Å R  i luften :) Vi bodde i Gamla stan så vi 
började lördagen med en solskenspromenad därifrån och bort till Strandvägen.
Jag har aldrig varit in på Svenskt tenn, bara följt dem på nätet och kikat i webshopen
men nu var det dags. Vi var inte ensamma därinne om man säger så, det var vi och 
många andra som kikade runt. Sååå mycket snyggt!


Vasen "Dagg"  är verkligen vacker, stor och maffig. Jag var bra sugen på en viss sak (dock
inte vasen på bild )men väl på plats så kändes det inte riktigt ok och jag gick därifrån tomhänt.
Nu har jag i alla fall sett den i verkligheten så får jag fundera :)


Vi fortsatte strosa runt i butiker och det blev även ett besök i Östermalms saluhall.
Funderade på lunch därinne men det var fler än vi som tänkte detsamma så vi 
fortsatte till Sturegallerian och slog oss ner där.


Mannen valde smörrebröd och en öl och jag tog sallad och ett glas bubbel.
Inte ofta man kan göra det till lunch, men en sån här dag gick det hur bra som helst ;)

Mysigt att gå runt och besöka nya butiker och slå sig ner för en fika när lusten
faller på :) Sen eftermiddag landade vi på hotellet igen och varvade ner en stund innan
det var dags att ge sig ut på middag. Vi har ju våra favoritställen i gamla stan men den 
här gången valde vi att prova något annat.


3 rätters på De svarta fåren ( ligger på Stortorget i gamla stan ) och vi blev
jättenöjda!


Efter frukost på söndagen styrde vi bilen till Nacka Forum för lite mer shopping.
Vi hittade en hel del, både mannen och jag;) 


Vi tog södra vägen hem och då blev det förstås ett stopp hos Zetas för att njuta 
av allt vackert :)

Sen åkte vi hemåt med stopp lite här och där. En avstickare efter vägen mot Järna
och ett besök i en butik där jag hittade en drömtunika. Kändes som ett av helgens 
bästa köp;)  Vi stannade även till vid Mångfaldens hus;) 

Hemma framåt kvällningen och hann umgås en stund med barnbarnet Loui.


Loui har bott hos oss dessa dagar och tagit hand om hus och hund ;)
Tack!!!


Det har varit full fart i butiken med många glada besökare så Susanna har haft 
fullt upp! Lagom till helgen kom dessa fina kuddfodral hem. Med dessa kan du lätt 
förändra hemma, de är nämligen vändbara. Rosa på ena sidan och vita på den andra.


Och de finns även i grått/vitt. 150:- st kostar fodralen.


Jättefina ex av rosmarin finns hos oss i butiken och jag trodde jag skulle hinna in 
här i fredags kväll och tipsa om dem men hann tyvärr inte.... 
Vi fortsätter med dem ett litet tag till och när du köper en rosmarin får du med ett 
recept.


Ett recept på supersmarriga portionspajer med brie och rosmarin.
Serveras med en klick fikonmarmelad ( och den hittar du också hos oss i butiken )

Nu är det bäst att jag sätter fart, idag är det mycket som ska hinnas med:)

Men vi ses snart igen!

Kramar från Carina