måndag 6 oktober 2008

Favoritmugg...





Lantlivs-Anette skrev om favoritmuggar förra veckan och ville veta vad vi andra har för favoriter.

Jag har många olika favoritmuggar och koppar, jag har nog koppmani eller muggmani, jag köper gladeligen nya när jag hittar några fina! Men i vissa smakar kaffet extra gott och här ovanför är en av dem.




Jag vill inte att koppen ska vara för stor för jag vill ha varmt kaffe, och te har jag inte lärt mig att tycka om än. Här hemma dricks det mycket te och jag tycker att det luktar sååå gott när tjejerna gör i ordning sina muggar med te...



Har du också en favoritmugg?



Helgen gick som vanligt alldeles för snabbt. Tack till alla goa kunder som var förbi i lördags!


I går var vi till Smedjebacken på ishockey, och jag ville förstås åka i god tid så vi kunde göra några stopp efter vägen. Vi hittade flera loppis-skyltar, men tyvärr var det ingen som var öppen. Jag hittade även en butik som såg jättemysig ut, men tyvärr var den stängd.

Mormors hus heter butiken och låg på gränsen mellan Västmanland och Dalarna, alldeles vid sjön Barken.

Kanske är det nån annan av er som vet något mer om butiken? Öppet-tider osv?


Dit vill jag gärna åka när det är öppet!


Här är en liten bild från butiken. Under duken gömmer sig glassboxen. Nu är den avstängd och ombyggd till bord i väntan på våren. Och det passar bra med extra bord när det kommer så mycket nytt hela tiden!
Ha det så bra allihopa!
Kram, Carina

8 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Otroligt fina muggar:)
Och du..bullarna här nedanför ser smaskens ut också. *ler*
Ha en fin måndag.
kram Lallis

Solsjö - Under en vind sa...

DE där muggarna är sååå fina!

Jag har också lite muggdille...vilket är helt tokigt av nån som varken dricker kaffe eller te....

Ha det gott, kramar!

Vit Spets sa...

Hej där!
Tack för kommentaren... tänka sig att vi är förtjusta i samma serie :) Gillar hennes "kammarljusstake" som finns i julserien - måste försöka få tag i den!
Annars har jag önskat mig koppar med fat & assiett av tomten, få se vad han säger om det!
Kramis från mig...
//Siv

Stina sa...

Hej!

Ser att du varit förbi "mormors hus".
Jag bor i närheten men har inte varit dit ännu, har nyligen fått reda på att den butiken ligger nästgårds.

Öppet to-fr 12.00-18.00 samt lö-sö 12.00-15.00.

Har varit till slottsboden ett par gånger i sommar och kommer att besöka dig igen nån Lördag framöver :)

Stina

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilken fin kopp du har...jag gillar också porslin och är hopplös på muggar , kan inte låta bli då jag ser någon fin..
Ha det gott
Kram Anette
P.s vad fint du har det i butiken..

Stina sa...

Hej igen!

Du hade så mycket fint när jag var in, men då var "gubben" med och det var inte så skoj tyckte han...konstigt eller hur...nästa gång så kommer jag ensam så jag kan vrida och vända hur mycket jag vill :))

Jag använder alltid vit vax på det jag målar...får en fin sammetslen yta som jag tycker är så fin.
Målar med v-slip och använder mest kniv när jag "shabbar" går fort och blir inte så dammigt eftersom jag bor i lägenhet och inte har någonstans att hålla till så får man hitta på egna lösningar :)

Ett tips.. om du åker till "mormors hus" så passa på att titta in på hembygdsgården i Fagersta, finns en mysig butik där som har en del guldkorn.

Kram Stina

Min Skattkammare sa...

God morgon Carina!
En så fin kopp/mugg! Passar så bra där i slottsmiljön! ;o)
Mina muggar är såna jag fått med text och har alla tänkbara gräsliga färger......huuu! Dags att ta tag i det om kaffet smakar bättre i fina muggar! :o)
Den där butiken letade jag på (eller rättare sagt, hittade av en slump) åt min kompis som ville dit, men tro inte att jag vet var jag hittade den!! Har inte sparat något om den.
Jag måste hitta inspiration så jag kan måla lite skafferitavlor.......på fredag kanske när jag har stängt! ;o)
Ha en skön dag, vännen!
Kram Kicki

Min Skattkammare sa...

.....bara jag igen!
Än har inte hjärnan rostat....hi hi.
Nånstans i huvudet fanns det!! Kika in och fråga hos "Tankar tar tid" hon vet var den ligger, hon har den son favoritbutik, dock ej någon länk. Du hittar till henne från Lilla Ugglebo.
Kramis