onsdag 15 oktober 2008



Samlarmani...



Vitt porslin har jag alltid tyckt om och det har blivit en hel del genom åren. Fat och skålar på fot är storfavoriter! Och där har det blivit en hel del i glas också... men de kan jag visa en annan dag.




Och det här är saker som används hela tiden så det är inga "skåpvärmare". Ibland går något i kras, och hittar jag något nytt så fylls det på...

Vad samlar du på?


Jag tror vi börjar bli lite bortskämda här hemma nu... Linnéa gillar att baka och nu testas det nya recept titt som tätt. Igår kväll var det dags för bullar igen.


Lastbilen var här igen med massor av nya kartonger som ska packas upp idag. Men en av kartongerna som jag kikade i innehöll ett sååå fint fat i "silver" på fot!

Här är fatet fullt med bullar!




Visst är det fint?



Och det bästa av allt är nog priset - det kostar endast 115:-

Idag ska jag dyka ner i resten av kartongerna och se vad det är för spännande i dem!

Många kunder väntar på vita stolöverdrag och de finns i en av lådorna!

Idag, onsdag har vi öppet 16 - 19 och imorgon, torsdag 12 - 15.

Hjärtligt välkomna!

Ha nu en riktigt härlig dag! Vi ses snart igen.

Kram, Carina

11 kommentarer:

Skomakartummen sa...

Åhhh.. fatet är så fint, finns här också *fniss* När man handlar så handlar man mycke efter vad man själv gillar. Då är det trevligt att se att det finns flera som gillar samma saker.

Vilken fin vit samlar mani du har... Min mani är nog fat, stora fat och brickor... Lånar gärna Linnéa ett tag, hon verkar vara kanon duktig bagerska.

Kram sar

Dubbelörn sa...

VIll så gärna komma förbi dig o kika i dina lådor *skrattar*.

Men nästa vecka mån el tis, funkar det med Åsby då?

Kram

Anonym sa...

Hej!
Hittade hit ifrån Sara med flera!
Jätte fin sida du har. Länkar hit! Hoppas att det är ok för dig!

Må gott!
//Cissi

Golden&Vitt sa...

Oj vilket härligt fat, kan man beställa???

Har skickat sockarna idag, hoppas dom värmer gott i vinter.

Började fundera på vad jag samlar på, jag är nog en periodare som samlar olika...just nu silverbrickor. Nästa år kan jag samla på nåt helt annat :)

Din vita samling är jätte fin.

Ha en bra dag/ annika från Haparanda

Elzie sa...

Jättemycket fint. Man blir sugen på att börja samla själv *s*.
Men vad samlar jag på då? Jo, tydligen en massa scrapsaker eftersom jag aldrig blir färdig att göra något med dom!!
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Sara sa...

Vilken härlig vit samling. Jag samlar inte på något speciellt. Ha det så fint.
Kram Sara

Mamma C sa...

Du dyker ner i dina kartonger titt som tätt. Du hittar alltid något snyggt att visa oxå. Fatet var jätte snyggt och bullarna såg goda ut.
Kram Mamma C

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej vännen!!!

finfin samling.jag samlar på MELITTA filterhållare i porslin.samt kakfat på fot...gärna med kupa till.

Så läckert fat du fann i en av kartongerna......väntar med spänning på att se vad du finner mer.

Mumsiga bullar....duktig tjej!

Kram nilla

Anonym sa...

Hej! Det fina silverfatet på fot fick jag in i förrgår! Visst är det ljuvligt!
Jag samlar på kannor tror jag, det ser ut som det i alla fall. Lite spill får man räkna med ibland, men vissa saker svider i hjärtat när det går sönder! Kram Tulipa

Ingela la la sa...

Vilket fint fat! Blev riktigt sugen på bullar. Jag hade en period då jag samlade på gamla kokböcker. Sedan började jag samla på Disney klasssiker men det kom av sig då DVD:n gjorde sitt intåg..

Anonym sa...

Jag blev kär i fatet! Kan man beställa?
Anki
anki.mail@telia.com