fredag 24 oktober 2008




Nu har vi en härlig helg framför oss igen och idag är det den 24:e oktober. 2 månader kvar till julafton!

Jag älskar tiden före jul, alla förberedelser, allt pyntande, pysslande och allt som hör till. Men det får inte bli en massa måsten för då försvinner känslan.

Jag försöker lägga energi på det jag mår bra av att göra!


Och jag är så lycklig, jag har fått en fin utmärkelse av Sara.


Tack snälla vännen!
Och jag väljer att ge den vidare till alla er som kikar in här och lämnar små avtryck efter er!

Jag hade väl aldrig kunnat drömma om hur mycket inspiration bloggandet skulle ge när jag började förra hösten!

Jag har varit ute och plockat det sista av vår kärleksört och jag hittade några snöbär också som fick hamna under ostkupan.

Vad ska ni göra i helgen?

Imorgon är det öppet i Slottsboden 10 - 14

Är ni ute och far så är ni förstås hjärtligt välkomna!

På söndagen börjar vi fixa och dona för att få lite julstämning i butiken, från och med onsdag 29 oktober så är det försmak på julen hos oss!





Vi avslutar med lite fredagsfika. Varsågoda!



Ha en skön helg!

Kram, Carina

14 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Har mailat dig ;).

Nästa vecka kommer jag nog förbi dig om bara för att få lite julaning ;).

Helgkramar

Vikeskärs hem och vardag sa...

Hej hej.. Vilken fin affär du verkar att ha. Synd att man inte har vägarna förbi, men en annan gång kanske :)
Trevlig helg, Annika

Lallis - liv och leverne sa...

Fikat ser supersmarrigt ut:)
Ha en riktigt fin helg.
KRam Lallis

ängeln i vitt sa...

Halloj Carina!

Himmel vad smaskigt du har bakat..mums.

Din soffa ser ljuvlig ut, så pass ljuvlig att en sån hamnar här oxå... snart.

Men du, var ligger Mormors hus? Denna miljö ser ju för 17 helt underbar ut.

Stort grattis till utmärkelsen den är du värd vännen.

Jag jobbar hela låååånga helgen. Jag kör ju 10 timmars pass i vanliga fall men på lördagnatt blir det 11 timmar då vi ställer om klockorna. Den timmen är grymt jobbig ..suck....ja, man får ju aldrig åka hem och sova känns det som.

Kommer förbi så fort jag får en lucka.

Trevlig helg
Kram Carina

Jen sa...

Tack!
Hoppas att du får en mysig helg. Hos mig blir det en hel del plugg, för nästa vecka har jag tentaskrivning. Däremot hoppas jag att jag också kan hitta på något mysigt med familjen. Det mysiga med familjen kan ju vara en morot att se fram emot, när jag sitter och pluggar. Har jag morötter går pluggandet genast bättre.

Ha det gott! / jen

Sara sa...

Hejsan
Klart att du ska ha en utmärkelse, jag älskar din sida. Önskar dig en fin helg.
Kram Sara

Mamma C sa...

I helgen ska vi fixa till alla hängrännor på huset om inte vädret är för j-vligt. Men dom har lovat sol.
Smarrigt fika bröd.
Kram mamma C

Skomakartummen sa...

Visst är det härlig börja pynta och freja inför julen... två månader oj, det var inte mycket...

Fikat ser sååå gott ut, det skulle vara gott till min kaffe kopp.

Bården, hmmm... gjorde klassika misstaget och spaklade (Att jag inte lär mig) men jag tyckte jag slipade bra... men men det lyser igenom mera än vad det skulle ha gjort om jag bara målade... Fick tipset dock i efterhand, att bara slipa inte spackla...

Kram sari

Anonym sa...

Grattis till den fina utmärkelsen:-)
Ja, tänk att det snart är jul. Älskar att pyssla inför julen. Man bara går och myser.
Kram

Millygarden sa...

Mumms så läckra bakverk du bjuder på! Två månader till jul...hua..vill inte riktigt vara där ännu!! har alldeles för mycke kvar att göra på tomten!


Trevlig Helg!
Kram Marina

Jen sa...

Haloj!
Hoppas att du har haft en bra lördag, och att du inte blåst i väg i stormen. Själv har jag varit inne hela dagen och pysslat om min kära skollittertur "ler".
Tack för lyckönskningarna för min kommande tenta, det behövs verkligen!!!
Men jag tackar inte bara för det utan även för att du ville lägga till mig på bloggkoll, jätte kul, jag blev verkligen glad...hihihi.

Ha det gott! / Jen

LantlivsAnette sa...

Halloj där !
Ja visst är julen underbart härlig, pysslandet före är bäst, adventstiden..åhh vad jag längtar tills vårt v-rum och matsalen är färdigt så att jag kan börja pynta där !!
Kram Anette

Skomakartummen sa...

Tassar in och berättar att jag har en utmaning till dig. Kram sari

Frida sa...

Hej Carina!
Hoppas allt är bra med dig! Vilka fina bilder du bjuder på.
Kram Frida