fredag 31 oktober 2008



Ikväll har vi "tjuvstartat" med lite glögg. Jag vet att det är lite tidigt men jag blev så sugen när jag kikade in här igår kväll. Jag kom på att jag hade en glöggflaska stående i skåpet som jag fick av en go vän förra året.




Och den var riktigt god!

Passade bra att mysa i soffan med en liten mugg varm glögg när det är så ruggigt väder ute!

Glöggservisen finns att köpa här

Lite fredagsfika har vi också hunnit med idag. Internet ville inte fungera här hemma under dagen och då hann jag med väldigt mycket annat.

Hittade så söta ( och goda ) Noblessehjärtan i affären.









Igår kväll plockade Linnéa och jag fram nånting som stått väldigt länge ute i förrådet, nämligen symaskinen!



För många, många år sen sydde jag massor. Närmare bestämt typ 22 år sen... Det var när jag väntade andra sonen och hade en riktig "sy-period". Men sen skar vårt förhållande sig ( mitt och symaskinen alltså ) och den förpassades långt in i förrådet.



När jag började blogga och såg allt fint ni andra skapade väcktes lusten till att sy igen, men det har suttit långt inne. Nu har den i alla fall fått flytta in i värmen igen. Linnéa provsydde lite med den igår och den verkar fungera som den ska!



Få se om jag testar den nån dag...




Visar lite mer inspirationsbilder från butiken. Det är så fint med fattigmanssilver, eller hur?

Nu är det midnatt och jag behöver sova några timmar.

Lördagsöppet i Slottsboden 10 - 14
Hjärtligt välkomna!

Önskar er alla en fin helg!
Kram, Carina




10 kommentarer:

Ulli sa...

Allt detta läsande om jul får mig att vilja tjuvstarta. Glögg vore inte fel. Tror mig ha en oöppnad flaska stående sedan förra året. Får kanske ta efter dig och mysa till det ikväll.

Vilken fin glöggservice förresten.

Trevlig helg!
Kram Ulli

Mamma C sa...

Vem har inte tjuvat på glöggen redan. Lite mysigt att krypa upp i soffan med tända ljus och lite glögg.
Kram Mamma C

Sara sa...

Åh glöggen står i skafferiet och väntar på mig, jag kanske ska ta och öppna den ;-)
Kram Sara

Lallis - liv och leverne sa...

Ahaaa, då får man ju testa den glöggen:)
kram Lallis

Englagård sa...

Alla smygstartar med jul och glögg så jag måste nog in och köpa glögg på måndag. ska i alla fall in till samhället och så måste jag ju inviga mina ljuvliga muggar:)

kram Karina

Golden&Vitt sa...

Den glöggen ska jag gå och köpa, mmm choklad säkert gott, har aldrig smakat.DEn var slut förra året hos oss.

Glögg servicen är jätte söt, men hittade ingen info om den eller pris...

Ha en fortsatt trevlig helg/ Kram Annika

Golden&Vitt sa...

Den glöggen ska jag gå och köpa, mmm choklad säkert gott, har aldrig smakat.DEn var slut förra året hos oss.

Glögg servicen är jätte söt, men hittade ingen info om den eller pris...

Ha en fortsatt trevlig helg/ Kram Annika

Anonym sa...

Oj vad du gjorde mig sugen på glögg.Men jag väntar nog ett tag till.Visst är det kul att sitta vid symakinen och jag älskar tyger.
Ser jag ett vackert tyg kan jag köpa det bara för att det är snyggt.
Må så gott
Kram ewa

Lina sa...

Oj så mysigt du har det här! Det här var mitt första besök och jag kommer säkert hit flera gånger.
Hälsningar, Päivi

MiaMaria sa...

Hej Carina!

Oj, så härliga mysbilder...skulle ju vara toppen med lite glögg...

VAckert med fattigmanssilvret.....

Ha´nu en skön vecka!
MiaMaria