fredag 27 mars 2009

Uppåt väggarna...





Nu har jag äntligen satt upp väggordet som jag köpte här
Jag är jättenöjd!

När vi var klara med hallrenoveringen så lät jag väggarna vara fria ett litet tag, jag ville känna mig för innan jag kastade upp nånting.


Men väggordet var givet från början, likaså Kickis tavla och zinkhjärtat som finns att köpa här


....................................

I övrigt har väggarna varit tomma, ända tills häromdagen!

Vi fick hem en stor leverans med massor av fint och där fick jag plötsligt syn på "mina" tavlor.





En av dem hamnade ovanför soffan i hallen.





En hamnade här.

De här tavlorna hade en rykande åtgång, de hann knappt ur kartongen innan de fick flytta till nya hus. Just nu finns det bara ett par stycken kvar i butiken, men jag har beställt fler så det kommer så småningom!





Här är också en nyhet som packades upp i veckan och hamnade hemma på min vägg.

Finns att köpa i vår webshop


........................


Och idag är det fredag och helgen ligger framför oss!


Vad ska du göra?


Jag måste tipsa om lite "godis" till helgen, lite gott framför teven.



Linda Schwartzwaldskinka ( hjälp, hur stavas det??? ) runt en grissinipinne, rulla den sen i lite farinsocker och så in i 200 grades ugn en liten stund. Mums, blir så gott med blandningen av salt och socker!

...................................

Och fortfarande så finns det mycket kvar på REA i webshopen !!!

......................

Ha nu en riktigt skön helg!

Kramar från

Carina

13 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Ohhh vad fint det blev...sååå roligt att få se det på plats hos dig !!
Såå himla fint du har det...
Smarrigt recept du bjuder oss på..
Ha det gott
Kraam Anette

Marie sa...

Tack för fredagstipset - kanske ett bra sällskap till finalen i Let´s Dance. Och bilderna från ditt hem ger som vanligt inspiration - har snart ett nytt vardagsrum och en ny hall, som ska möbleras och dekoreras.

Solsjö - Under en vind sa...

Vad fint det blir med alla mysiga detaljer!

Mmm...nu blev jag hungig...vad gott det lät!

Ha en skön helg! Kram!

Patricia sa...

Åh va fint ni fått i hallen!!! Vi håller också på med vår hall, eller rättare sagt hela trapphuset och förvandlingen blir enorm, från att ha haft mörk träimitationstapet med mörknad furutrapp och trappräcke med ORANGE nålfiltsmatta på trappstegen...*ryser*...till vitmålad trapp och trappräcke med mörkbruna ledstänger, mörkbruna trappsteg och LJUSA tapeter...ska bli underbart när det blir klart.. =)

Nåväl, jag skulle ju svara på vad jag ska göra i helgen. Jo jag ska iväg till Tyringe byggdegård utanför Arboga och hålla modevisning på deras tjejkväll. Tyvärr har min hjälpreda backat ur och jag måste sköta allt själv, hur det nu ska gå till, men det måste gå. På lördag firar vi farmor som fyllde 90 år i går och på söndag firar vi min svägerska som fyller år idag, så det blir kalas hela helgen...puh, blir trött bara jag tänker på det...men kul... =)

De där Grissinipinnarna lät himla smarrigt! (måste testa)

Ha nu en underbar helg och ta hand om gubben! ;)

Kram Patricia

Syster Yster sa...

Det blev väldigt fint vid dörren. Tänker göra något liknande. Jag tror en sådan text när någon ska gå och tittar upp på den skänker en liten tanke på att du tycker om dem och att de då känner sig omtyckta.

Syster Yster

Min Skattkammare sa...

Hej Carina!
Åhh, vad smaskigt det ser ut. Det kurrar i magen, måste fixa nåt att tugga på till "Så ska det låta"!
Men du vilken reklam du ger mig, jag blir alldeles överväldigad!
Tack snälla!
Hoppas att våren slänger ut vintern nu! Det är dags!
Önskar dig en skön helg, vännen!
Kramar till dig!
Kicki

Mamma C sa...

Det var snygga tavlor som hamnade på väggarna. Så mumsigt gott det lät. Ska ta med mig det och testa någon gång.
Kram Mamma C

Sjabbig men chic sa...

Men attans, vad fint du har gjort Carina! Verkligen.
Det där problematiska stavningstipset lät väldigt gott!

kram Lisa

Kamomilla sa...

Fina saker du visar, tavlorna passar perfekt!
Gott det där med skinkrullar, det måste jag prova!

Tankar tar tid sa...

Wow, vilket fint väggord och vilka fina tavlor.

Jag håller med dig ... man vill liksom "bo in sig" och känna sig för när man gjort om el rustat innan man sätter upp saker på väggarna.

Kramar Christina

Vita små hjärtan sa...

Tänk att fina små o stora detaljer gör så mycket!!! Jättefint! Kram

Lantligt i stan sa...

Så fint det blev med väggordet! En sådan vill jag också ha. Fint med tavlorna blev det! Maten ser ursmaskigt ut!
Kram Anki

Stina sa...

Vad fint det blev med väggordet ett sånt vill jag också ha :)
Jag har lite svårt för tavlor men dessa var jättefina, skulle kunna passa hos mig också.

Kram
Stina