onsdag 18 mars 2009

Vår...



Jag tycker så mycket om vita pärlhyacinter så givetvis fick några stycken följa med mig hem när jag sprang förbi dem inne på Ica.


En av dem hamnade i min loppisfyndade kruka som kostade en hel femma!




Blommor gör mig så glad, jag har nästan alltid nån bukett på bordet. Ibland köper jag en jättebukett och delar upp dem i flera vaser för att få njuta av dem lite överallt i huset.



Vita liljor är också fina, de är tacksamma och håller sig länge i vasen.

Idag blir det en riktigt fin vårdag, jag blev väckt av solens strålar och det är ett härligt sätt att vakna på!

Det går lite sakta med mitt målande... eller rättare sagt så har det stannat upp alldeles! Jag började röja och städa istället. Min lilla "pysselstuga" eller "målarbod" ( kärt barn har många namn) är överbelamrad med diverse grejer. Därute har lite av varje hamnat under vintern och nu försöker jag frigöra lite yta.


Vi får se hur långt jag kommer idag...


Kanske blir jag sittande i solen istället med en kaffemugg?




På köksbordet står en färgsprakande bukett och sprider glädje!


................................


Redan onsdag... oj, vad dagarna går fort! Snart är det helg igen!


Ha en riktigt fin dag! Ta hand om varann och njut av vårsolen!


11 kommentarer:

Anneli sa...

Hejsan Carina.
Vad fint du skriver!
Blommor kan man aldrig få för mycket av, eller hur?
Idag skiner solen också här på västkusten, har en del att pyssla med , men vet att en fika på altanen måste hinnas med.
Fina foton du tar, tycker jag.

Ha en riktigt skön dag,
Kram Anneli.

Vit Gladiolus sa...

Jag älskar åxå vita pärlhyazinter, visst är det härligt: ;)
Kraaaaaam

Eddan sa...

Härliga vårliga blommor!

Här var det full snöstorm igår och det fortsätter att snöa idag också
:-(. Det är mao inte mkt vårkänslor här tyvärr.

Kram från Anette

Anonym sa...

Åh va vårinspirerande du skrivit idag och jag blir nästan sugen på att städa när jag är inne på din blogg...vilket inte tillhör min favoritsyssla...*skrattar*

Måste nog åka ner till blomsterbutiken och köpa mig nåt vår-inspirerande på engång... =D

Ha en underbar dag i det underbara vårvädret!!!!

Massor av kramar
Patricia

Nettan sa...

Pärlhyacinter står på inköpslistan =0).
Härliga bilder...själv kan jag inte ta några då våran " kamera " lagt av, fel på linsen =0(...hoppas den går & laga, vill inte ha mer utgifter nu * grr*

Ska fixa en kopp kaffe, kanske piggar opp ;0)

Kram Nettan

Frida sa...

Hej!
Visst blir man glad av blommor.Jag tycker också om vita pärlhyacinter har tyvärr inte hittat några i år.

Kram Frida

Tankar tar tid sa...

Visst blir man glad av blommor ... har alltid en bukett tulpaner på köksbordet fr o m jul och så länge de finns att köpa på våren ... under sommaren blir det mest vilda blommor el från trädgården (har inte så mycket som går att ta in där men några har jag i a f) ... och på hösten oftast någon krukväxt.
En femma för så fin kruka ... helt otroligt!

Mitt måleri ligger på is några dagar ... det har varit så intensivt med målning ett tag så jag måste göra lite annat emellanåt ... men ett litet måleriprojekt hann jag med (kolla bloggen) iaf.

Kramar Christina

Mamma C sa...

Visst är det skönt att man börjar blicka våren nu. Härliga blomster.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Hej.

Sist jag var inne i din butik, så hade du vita bokstäver i trä "HOME".
Finns de kvar?
Ångrar mig så att jag inte köpte dem.
Bor i Strömsholm, finns det möjlighet att köpa?
När öppnar du butiken igen?

/Emelie

Marie sa...

Blommer på bordet, solen utanför fönstret, kaffekopp i handen - det finns mycket som ger lycka i vardagen. Kram

Gårdsromantik sa...

Så underbart vackra blommor du har hemma - pärlhyacinterna brukar jag försöka plantera ut i trädgården.

Kram Maud