torsdag 9 september 2010


... " Det är så skönt att inte göra någonting och sen vila efter det".
Ja, nu är jag hemma igen efter en underbar semestervecka i Zakynthos som
innehöll mängder med sol, bad och vila.
Nu är mina batterier nyladdade igen och jag känner hur inspirationen flödar!






Dagarna har tillbringats på stranden, det är så rogivande med vågskvalp i öronen.
Jättesköldpaddorna, Caretta caretta lever i havet och har valt just denna lilla
strandremsa till sitt näste. Nattetid går de upp på stranden, gräver en grop och lägger
sina ägg. Stranden vaktas av volontärer dygnet runt, stranden stängs vid
19- tiden på kvällen och solstolarna plockas bort. Allt för att hjälpa sköldpaddorna.



En av dagarna fick vi vara med om något ovanligt. En liten sköldpadda valde
att kläckas just då, gräva sig upp ur sanden och ta sikte mot havet.
Det var en märklig upplevelse. Vanligtvis kläcks de på natten, men just den
här dagen var det lite disigt och det var troligtvis därför den valde dagen.




Visst är det skönt att resa bort ett tag, men lika härligt att komma hem igen!
Jag sitter med en mugg kaffe nu och njuter ute på verandan. Lite kyligt i luften,
men solen skiner och det är ett härligt höstväder.



Nu ska jag ta itu med lite vardagsbestyr innan det är dags att öppna butiken.
Idag har vi öppet 14 - 18.
Kanske vi ses?
Ha det gott, vi hörs snart igen!
Kramar från Carina

3 kommentarer:

Patricia sa...

Åh va härligt med semester... va skönt det ser ut.

Och såååå söt lite sköldpadda.. *kär*

Ja, borta bra men hemma bäst, heter det ju...och så är det nog för det mesta i alla fall... =)

Ha det bäst!
Kram Patricia

Vita huset 28 sa...

Välkommen hem igen. Ja visst är det borta bra men hemma bäst. Den lilla ön har jag också varit på men för 15 år sedan så de har nog hänt lite ;)
Nån caretta caretta hade jag dock inte turen att se då, söt den va, blink*
Ha de gott
Kram Camilla

Hem och Harmoni Marie sa...

Visst är det fint på Zakynthos?
Vi var där sista veckan i maj och det var helt underbart.

Ha det gott, kram Marie