fredag 25 mars 2011

Helgen med stort H







Nu är den äntligen här, säsongspremiären i Slottsboden!
Som jag har längtat, planerat och förberett de senaste veckorna. Det är
alltid roligt att förändra och även om det inte är några stora förändringar
så har det i alla fall ändrats om en del. Några nya hyllor och lite ommöbleringar,
men framför allt har det förstås kommit hem en hel del nya saker!
Hoppas ni vill komma och besöka oss!!!
Klicka här för att se våra öppettider.





Självklart har jag klurat på några erbjudanden inför vårpremiären.
Nu i helgen får alla som besöker oss och handlar för minst 300:-
en GÅVA från oss, värde 75:-


Nytt smyckesmärke finns hos oss - VÅGA
och de 25 första som köper ett smycke från VÅGA får en berlock därifrån som present!
Hjärtligt välkomna till oss!!!



Som ni vet vid det här laget är en av mina laster blommor och just nu
frossar jag i pelargoner i mängder! Jag var en sväng till handelsträdgården
och självklart fick ett helt gäng vita och rosa pelargoner följa med mig hem.
Här om dagen låg ett paket och väntade i min brevlåda, en ljuvlig bok
som jag hade beställt från Adlibris.
Drömmen om en vit trädgård ( Carina Bergius )



Än så länge har jag bara bläddrat iden litegrann, men det lilla jag såg
väckte min nyfikenhet och till fredagsfikat idag ska jag sitta en stund
i solen ( förhoppningsvis ) och läsa den!




Av den här pajen finns bara en yttepytteliten bit kvar... men kan hända bakar
jag en ny i helgen för den här var försvinnande god!


Den här gjorde jag i onsdags kväll till fikat, ni vet ibland behöver en vanlig onsdag
förgyllas och då passar en hallonpaj bra!


Ljuslyktorna på bilden är en av nyheterna som har packats upp i veckan
och jag kunde inte motstå dem... så 2 st fick följa med hem.
Visst är de söta? Och ljuslyktor finns det alltid plats för.
Ha nu en alldeles underbar helg och bor ni i närheten får ni gärna
komma och besöka oss i butiken!
Kramar från Carina

2 kommentarer:

Susanna sa...

Gomorgon

Den boken har jag funderat på att köpa.
Fina lyktor.
Vackra bilder du har lagt ut.
Ha en bra fredag
Kram
Sussi

Patricia sa...

Jag hade nog tänkt försöka hinne med ett besök hos dig i helgen och se på allt fint du fått hem .. =)

Pajen såg himla god ut, förstår att den gick åt .. =)

Må så gott och lycka till i helgen!
Kram Patricia