fredag 18 mars 2011

Milda rosa toner



har smygit sig in i huset som små färgklickar! Söta roskuddar lyser
upp i soffan och fåtöljerna.
Som vanligt den här tiden på året så längtar jag efter lite färger och
pasteller gör sig så bra till det vita.






De här små söta krukorna på fot packades upp ur sina kartonger igår och
ett par stycken fick följa med mig hem. Passar precis lagom till en liten
miniblomma! Och jag kan tänka mig att de är ursöta till en liten pensé, eller viol
eller kanske plättar i luften...


Små nätta krukor, de väger nästan ingenting.



Jag var förbi blomsteraffären och den här söta "klockan" kunde jag inte motstå.
Milda rosa toner även i den.





Och självklart fick det bli en tulpanbukett i rosa också!
Vasen är min stora favorit, den finns hos oss i butiken och kommer från Dommo.







I butiken har vi fått påfyllning av en kär favorit! En helt underbar serie
i svagt rosa toner och rosor, och dessutom till kanonpris. Nu kommer jag inte ihåg
exakt vad kaffekoppen kostar ( just nu när allt packas upp är det mycket siffror i huvudet! )
men mat-tallriken i samma serie kostar 69:- och kopp o fat ligger i närheten
någonstans. Det finns tallrikar, desserttallrik, uppläggningsfat, kopp o fat, muggar,
skålar m.m i serien och jag ska fota och lägga in den i webshopen i nästa vecka.







Idag är det redan fredag igen och vi har hela helgen framför oss.


Vad ska du hitta på?
Här är den än så länge oplanerad, det finns förstås massor "att göra" saker
men jag tänker låta den vara "tom" och se vad helgen bjuder på.
Ha det så gott allihopa och tack för att ni tittar in här!
Kramar från Carina





5 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka underbara bilder du bjuder på idag. Den rosa nyansen på blommorna och kuddarna är så vackra till vitt. Och porslinet med de små rosorna är verkligen rart. Härliga bilder från Camden och Portobello.

Tänk att det snart är dags för säsongsöppning igen. Jippi! Men hua vad är det för något utanför fönstret?!

Önskar dig en skön helg!
Kram,
Regina

Patricia sa...

Ja det var söta krukor .. och härliga blommor.. =)

Här blir det en lugn helg och försöka kurera bort förkylningen .. =)

Trevlig helg!
Kram Patricia

Susanna sa...

Hejsan

Vilka vackra blommor. Klockorna var lite ovanliga har aldrig sett såna förut. Snygga var de. Och Rosa, älskar rosa.
Vackra porslin.
Har inget måsten i helgen, tror jag.
Man bara hoppas på bra väder.
Ha en fin helg
Kram
Sussi

Dubbelörn sa...

Åhhh så vackert! soffan ser ut som en smarrig maräng! Underbart med pasteller...

Ska vi inte genomföra förra årets roadtrip igen? Så vi får den riktiga vårfeelingen. Träff vid Statoil i Strängnäs tors 24mars? För vidare resa mot grönskan. Vad sägs? :D

Nanna sa...

Sköna bilder du bjuder på!
Verkar vara en skön vistelse i London med!

Har en liten fråga, i mitt förra inlägg så skrev jag om ett amerikanskt företag som gör sängkläder. Det finns inte i sverige. Inget som du är sugen på att ta hem? Finns inga återförsäljare i sverige eller i europa och det är så synd! Deras grejer är så fina!