onsdag 28 september 2011

Hemmets hjärta



Nu har hösten smygit sig in i vårt kök och det känns lite varmare och mer ombonat.

Den här vinkeln tror jag aldrig jag har fotograferat från tidigare, men så här ser det ut

när man kommer från hallen och in i köket.


Till Elvis stora glädje har det fått komma in en stor matta under köksbordet!

Han lade sig på den innan jag ens fick den på plats!





I det här fönstret är det jättesvårt att få blommor att trivas, men jag gör ett nytt

försök med murgrönor. Och det är ju kul att få köpa något nytt och förnya sig.





Men i det här fönstret stortrivs de flesta blommorna! Det sitter ovanför diskhon och

här är det inga element som torkar ur dem.






Det rosa och rosiga åkte in i skåpet för lite vila och tallrikshyllan fick lite mildare

färger i sig. Änglamuggarna som är en av favoriterna hänger nära till hands.

De finns förstås hos oss i butiken, 79 :- st.






Och nu finns kammarstaken i vit emalj hemma igen! Jag får så många

förfrågningar om den men nu finns den på lager! 75:- kostar den och vänta inte

för länge om du vill ha den för den har en strykande åtgång.


Idag, onsdag har vi eftermiddagsöppet 14 - 18 och självklart är Du


HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN!



Påminner även om att vi har EXTRAÖPPET nu på lördag 12 - 15



Ha en fin dag!


Kramar från Carina










3 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad fint du har det i hemmets hjärta! Och dina fönster är verkligen fina, murgröna som formats blir så fint i vita, lite högre krukor. Änglamuggarna är också fina.

Önskar dig en fin dag!
Kram,
Regina

Sallys hus sa...

Åå så fint du har det!
Vårt kök är bara en enda väntan på ombynnation...blä!! Inget kul alls att göra fint där. Vill ha som du...så man bara behöver förnya med lite blommor, gardiner o fina muggar..;)
kram o ha en mysig eftermiddag!
Katarina

Vita små hjärtan sa...

Hej Min Vän!
Du har så fint i ditt kök! Hemtrevligt och smakfullt.
Ha det så gött.
Kram Agnetha