måndag 19 september 2011

Höststämning




Ett hjärta till alla er som troget kikar in här!


Kärleksörten är min favvoväxt den här tiden på året och den används flitigt.

Buketter här och var, som utfyllnad i kransar eller som här ovanför - ett ståltrådshjärta

klätt med blommor.







Hoppas ni har haft en skön helg! Det har jag haft och nu känns det spännande

att ta itu med en ny vecka fylld av nya möjligheter.


I lördags var käre mannen och jag ute på en "tur" för att leta efter ett

passande skrivbord till "nya" övervåningen. Och vi hittade det vi sökte och mer

där till! Tur att käre mannen var förutseende och tog med släpkärran.


Allt har inte kommit på plats än så jag visar er en annan dag.







Lite höstfägring utanför butiken, trådkorgen är en av mina favoriter!

Användbar på så många olika sätt.Här har jag klätt den med mossa igen och fyllt

den med höstblommor.





Stämningsfull liten lykta.








Idag har vi ett riktigt höstruskväder här, regn och blåst men jag tycker det är

ganska mysigt. Jag strosar runt här på morgonen i mysoverall och raggsockor omgiven av

mängder med tända ljus. Idag står det "plock och städ" på schemat men lite

annat ska nog också hinnas med.


Ha en mysig dag!


Kramar från Carina










3 kommentarer:

Uttan sa...

Sååå fint höstigt Du gjort utanför butiken. Ja nu börjar sommarblommorna ha gjort sitt men än tycker jag våra är fina så det får väl vänta tills första riktiga "frostknäppen" har kommit så känns det bättre att kasta dom.
Ditt kärleksörtshjärta var verkligen fint.
Måste nog skriva Härliga Höst! Jag också det var så fint och det värmde med de fina orden.

Ha det gott!
Kram!

Stina sa...

Fint. Kransen var också så söt.:-) Stina

Roses & Angels sa...

Å vad mycket fint och höstigt du visar. Tänk att man inte hinner med att pynta till hösten. Har liksom inte ens haft tid att besöka er. Hoppas du mår bra kram