fredag 16 september 2011

Renoveringsyra




Äntligen börjar vi se en ände på ombyggnaden och renoveringen av vår övervåning.


Fortfarande återstår en hel del fix men nu kan jag äntligen så smått börja

med det roliga - piffandet och puffandet!


Innan vi började så bestod övervåningen av en liten "hall", allrum ( TV-rum ) ,

badrum och 3 st sovrum. "Vi" ( läs: käre mannen ) har rivit ner alla väggar och gjort en ny planlösning. Där det tidigare var allrum och sovrum har vi nu gjort ett enda stort

sovrum till oss själva. På så vis får vi dörr från vårt sovrum ut till en oanvänd "balkong" som täcker hela gaveln av huset.


Förra hösten, innan vi började tömningen av övervåningen passade jag på att måla

hela balkongdelen i vitt så nu hoppas jag vi kommer att använda den lite mer.

Skönt att kunna hänga ut sängkläder på vädring åtminstone!







Den här söta lilla krukan fick följa med mig hem från Dalarna i somras.

På vår lilla tripp stannade vi till hos Ylva Skarp och jag kunde inte motstå denna!





Det här är ett av fönstrena i "nya" allrummet ( TV-rummet ) som vi har flyttat

till motsatta sidan av huset. Mellan sovrum och tv-rum har vi även byggt en

klädkammare. Eller en walk in closet låter ju bättre? Fast jag envisas med att säga

klädkammare...



Det STORA jobbet som återstår nu är det nya badrummet. Det blir större än det gamla, både på bredden och på längden, men det har vi sparat till allra sist. Nu ska allt övrigt småfix bli färdigt innan vi tar itu med det!







Trappen upp har också fått sig ett lyft, eller rättare sagt väggarna men jag

visar mer bilder en annan dag.



Nu ska jag fortsätta röja. Balkongen på övervåningen har tjänstgjort som

förråd under hela renoveringen och nu finns det mängder med saker där ute

som behöver flyttas på.



Fredagsfikat är fixat, jag trollade ihop en bärpaj igår kväll och det finns fortfarande

litegrann kvar.


Önskar Er alla en riktigt mysig helg!


Kramar från Carina









1 kommentar:

Uttan sa...

Sååå roligt att renovera även om det kan vara rörigt innan det blir klart.
Så skönt med en klädkammare det saknar Jag verkligen.En rejäl sådan skulle jag vilja ha för det är näst intill omöjligt att hålla någon ordning när det är trångt.
Underbar kruka Hon gör fantastiska saker Ylva S.

Här har kylskåpet i köket lagt av så det blir att springa med kylvarorna ut till kylskåpet i baren, det är ett gammalt kylskåp säkert över 20 år det ruskar och går som Vi har där ute. Tänk att nya vitvaror håller inget alls längre.

Lövrosorna har jag inte satt i vatten men någon gav tips på att sätta dem i glycerinvatten.

Önskar Dej en trevlig Helg!

Kram!