måndag 17 oktober 2011

En touch av lila



Hej på er allihopa! Nu är tävlingen avslutad och jag kommer dra vinnarna senare

i veckan, lotter skrivs för fullt. Tack till alla er som vill vara med!


Idag får ni titta in i vårt vardagsrum. Jag hade tänkt fortsätta med övervåningen

men har inte tagit några nya bilder på sovrumsdelen än så det får vänta.





Lila detaljer har smygit sig in och blandat sig med det ljusa.

Söta ljuslyktor från butiken ( 45:- st ) står på spegelbrickan från samma ställe.






I soffhörnan har jag kompletterat med ett par nya gråa "päls"plädar från Hemtex.

Köpte en grå förra hösten tillsammans med ett par mörkbruna plädar, men nu har de

bruna fått flytta upp en våning. Älskar dessa plädar, så mjuka och gosiga!






Fler lila ljuslyktor och ser ni kannan? Det är en gammal glaskanna från min

mormor och morfar som jag har haft i skåpet i många år! Är så glad att jag har den kvar

och den har precis rätt lila färg.






Nya krukor och blommor i fönstret kändes välbehövligt efter sommaren.

Krukorna kommer från Dommo by gawor och du hittar dem här


I mataffären hittade jag så fina kallor som fick följa med mig hem. Riktigt mörkt

lila blommor, nästan svarta. Och så blev det några saint paulor som fick bli

färgklickar i rummet.



Är på riktigt "göra om" humör nu och fixar och ändrar. Sedan bilderna togs har

det kommit in ännu mera färg i rummet så det får jag visa en annan dag.

Jag vet att jag fort tröttnar på färg , det är därför det är så bra när man bara kan

byta ut lite textilier och annat smått för att förändra.



Nu ska jag ge mig ut på kottjakt! Det är bäst att vara förberedd inför

julpysslandet. Ha en fin dag!


Kramar från Carina






2 kommentarer:

Patricia sa...

Lila är fint och passar ju väldigt bra till vitt och grått .. =)

Må så gott!
Kram Patricia

Sallys hus sa...

Hej hej!

Mmm jag är också inne på lila just nu..;) Hos oss har det hamnat i tv-rumet..;) Du har så fint Carina och jag är nog precis som du....vill ha färg...massor o sen helt plötsligt har man bara tröttnat....tur att man gillar att byta o grejja...;)
Hoppas du kan komma med på fredag.
Kram Katarina