onsdag 7 mars 2012

Blått o vitt



Jag tycker det är så friskt och fräscht med vitt och blått tillsammans!


Tyvärr har jag inte det någonstans hemma, men jag gillar det ändå mycket.

I vår första lägenhet som vi flyttade in i för typ 100 år sedan fick vi nyrustat kök

och då valde jag vitmålade köksluckor och en vit tapet med små blåa blommor på,

och det var så fint...

Om det inte vore för att tapeten hamnade upp och ner! Inte ville de göra om det heller

och kanske är det därför det aldrig mer blivit blått hemma hos mig...


Men nu kan jag frossa i blått i butiken i alla fall, vi har fått hem så mycket

snyggt i blåa toner!







Den här serien fångade också mitt hjärta när vi var på Formexmässan,

och nu har de plockats upp på våra hyllor.

Vita krus som ser lite lagom slitna ut i olika storlekar.






En liten söt "mjölkkanna" som jag planterade en liten bellis i, men den går förstås att

använda till annat.





Fin kanna.






Och en underbar kruka i samma serie fylld med en blå prärieklocka.

Den här krukan är även jättefin på köksbänken fylld med vispar o slevar mm.

Eller fylld med en stor bukett tulpaner och videkissar!



Ja, som sagt, nu fyller vi upp butiken med mycket fint inför säsongspremiären.


Jag ska fortsätta riva i kartonger och packa upp, känns så kul att göra

riktigt vårfräscht nu!


Linnéa hälsar o tackar för alla besökare som hittat in till hennes nya

smyckesblogg och hon tackar för beställningarna som hon har fått!

Ni missar väl inte att det pågår en utlottning hos henne också?

Klicka här så kommer du dit.

Jag vet att hon har lagt in flera nya snygga armband nu.


Ha det gott och ta hand om er!


Kramar från Carina












3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Carina
så mycket fint du har å blått :) det gillar jag ... dyker upp när du öppnar butiken
Ha det så bra
kram Elina

Photo by Maria sa...

Vitt och blått tycker jag med är så vackert.. Blått ha jag alltid haft i köket ända till för 4 år sedan då vi köpte huset vi bor i nu.. Nästan bud på att ta in blått igen..

Njut av kvällen..

Kram Mia

Vitspets sa...

Så fint ...
I dag har jag lite blått på bloggen
Kram Kram Karina