onsdag 28 mars 2012

Tapeter och vinst



I butiken är väggarna vitmålade men på 2 ställen har vi tapetserat "fondväggar".

Där är det kul att förnya lite efter säsong och känsla och det räcker med en rulle tapet

till varje liten "vägg". Här har vi en mönstrad vitgrå tapet på väggen ( från Rusta ).

Jag möblerade om lite och ställde skänken där, satte upp en ny tallrikshylla och nu

känns det nytt och fräscht. Gillar tapeten jättemycket, mild och fin i färgerna.

Ni som följer Anettes blogg har säkert sett den hos henne. Hon planerar att

tapetsera ett sovrum med den och det kommer bli jättesnyggt.





Här syns den lite tydligare tillsammans med de ljuvliga vita assietterna och den

härliga koppen.






På den andra väggen var jag lite djärvare. Jag hittade en underbar tapet i pastellfärger

som jag kärade ner mig i och den fick hamna här. Kul att kunna förändra med

små medel. Även denna tapet kommer från Rusta.





Visst är den härlig?



.................................


Sen måste jag visa er något annat sagolikt vackert!


För ett tag sen hade jag turen att vinna en utlottning inne hos goaste Anki

Hon skapar de mest fantastiska sakerna av garn!






Visst är den underbar? TACK rara Anki för den fina sjalen!!!
Jag är så glad och den kommer att användas flitigt!

........................


Och redan onsdag idag... oj, vad fort dagarna går! Idag blir det en "lugn"

hemmadag, det är dags att ta itu med sånt som samlas på hög...

Ha en fin onsdag, vi ses snart igen!


Kramar från Carina









6 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Åhh vad fint, och vad glad jag blir då du nämner mig i din fina blogg, tack snälla !!
Såå himla fint med tapeterna, du har verkligen en fin butik. Jag har också en hemma dag idag, tusen saker att göra, också sitter jag här vid datorn..
Kraaam Anette

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jättefina tapeter, båda två...måste erkänna att jag är så sugen på att renovera här hemma och det finns många rum som skulle vara roliga att sätta tänderna i.

Grattis till din fina vinst, sjalen ser verkligen mjuk och go ut. Anki är suveränt duktig med stickor och virknål.

Önskar dig en fin hemmadag!
Kram,
Regina

Sallys hus sa...

Hej hej!

Ååå vad fint!
Ja vist är det häftigt hur snabbt och enkelt det går att förändra med några rullar tapet..;)
Men duuu vilken sjal...ojoj..vilket arbete..grattis till den fina vinsten..;)
Kram o ha en fortsatt mysig dag!
Katarina

Anki sa...

Hej vännen, vad gullig du är...vad glad jag bir att du tycker om den!
Fiina tapeter, jag skulle gärna vija ha tapeter och inte bara vitmålat men hittar aldrig nåt jag bli nöjd med! Men dom där var riktigt fina och det verkar supermysigt i din butik...Rusta, blir att kolla det!

Ha en fin dag!
Kram Anki

Vitspets sa...

Så fint i din butik ...
Kram Karina

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fint i din butik.Underbara tapeter.Grattis till din fina vinst .Ja Anki är bara så duktig.Ha det gött vännen.Kram Rita ♥