måndag 21 maj 2012

Mellan hägg o syren



Nu börjar syrenen blomma så smått och jag har knipsat av några kvistar som
får pryda kannan i uterummet. En underbar doft möter mig när jag kliver ut där!



Helgen har bjudit på en härlig försommarvärme som ser ut att fortsätta ett tag till och
jag njuter för fullt solsken, humlesurr och fågelkvitter mellan varven.

Just nu "rör" vi till det lite extra här hemma, det röjs, rensas och fixas både här och där.
Ingenting är riktigt färdigt för att visas än, flera påbörjade projekt väntar på att färdigställas. 

Ja, visst vore väl tillvaron lite enklare om man gjorde en sak i taget? Men se, så fungerar inte 
Carina, det ploppar upp så mycket när jag håller på och grejar och då blir det lätt så att när 
färgen ska torka på ett ställe, ja då börjar jag på ett nytt ställe och snart är det rörigt överallt!



Någon gång i vintras loppade jag en fin sommartavla och den hittade jag passande nog på
nu när vi röjde.



Den kändes lite tung och dyster så ramen fick lite vit färg på sig och nu har den hamnat
på väggen.

.........................

Mycket att göra har det även varit i butiken de senaste dagarna och det glädjer mig så
otroligt mycket  att ni är så många som besöker oss!!!
( I fredags när jag och käre mannen var ute på en liten dagstur åkte äldsta dottern ner
och spontanöppnade butiken och det blev väldigt uppskattat! Hon skrev några rader inne på
Slottsbodens facebooksida att det var extraöppet och ni var många som nappade på det!
Tack till dig Susanna för ditt initiativ! )



Jag är beroende av doftljus och just nu är det här min favorit!
( finns hos oss i butiken )

Idag väntar en "ledig" men ändå fullspäckad dag. Just nu sitter jag i uterummet och njuter, men
strax är det dags att ta itu med dagen. Nya kompletteringsbeställningar till butiken ska göras och
sen är det nog bäst jag fortsätter sortera och röja... och fortsätter dansandet med målarpenseln.

Idag är det ingen vanlig måndag, nej, det är en alldeles speciell dag idag!

Näst äldsta sonen fyller 25 år. Stort GRATTIS Mattias!!!

Han har flyttat firandet till morgondagen, men jag har lovat att hjälpa honom att göra 
en hel massa smörgåstårtor idag. Några kakor ska vi nog också hinna trolla ihop!

Just ja, en tur till staden ska Susanna och jag hinna med också... Bäst att sätta fart!

Ha en alldeles underbar dag och glöm inte bort att njuta av sol och humlesurr.

Kramar från Carina






4 kommentarer:

Vit Hortensia sa...

Det är lätt att njuta av sol och värme!
Måste också ställa ordning efter varierande, inspirerande, pyssel. Det släpas fram både det ena och det andra när man håller på.

Skulle vara jätteskönt med ett helt arbetsrum, helst en snickeriverkstad som man bara kan stänga dörren om så det är ordning i resten av huset!

Gratta Mattias från oss o ha en härlig måndag!

Kram /Birgitta

Min Skattkammare sa...

Hej Carina!
Jättekul att ses! Och så fint du har i butiken....roligt med en sån härlig kundtillströmmning!
Tack gulliga du för allt smaskigt som trillade ner i min påse! ;o)
Ängsö slott var vart ett besök och vägbeskrivningen var kanon! :o)
Nu ska jag njuta av humlesurr.
Kram Kicki

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad mycket fint du visar!Blev så kär i dina ljuslyktor bara så söta.Men har svårt att bestämma mej vilken färg.Vilken tycker du är finast när dom lyser? Ha en go start på nya veckan ,Kram Rita ♥

Annica Östlund sa...

Syrener är verkligen äkta försommarkänsla. Vackra och så doftar de så gott :)
Tavlan var jättefin, nästan en kopia av din kanna med syrener.
Ha en fin tisdag nu!
Kram Annica