måndag 28 maj 2012

Räddare i nöden


Tack för alla rara ord om vår "nya" balkong!  Just nu sitter jag här och njuter av
morgonens lugn. En bukett syrener på det lilla bordet sprider en ljuvlig doft av sommar!

Nu är det verkligen "ute"tider och jag spenderar så mycket tid som möjligt utomhus,
och tänkte tipsa er alla om en riktig "räddare i nöden" för alla torra och nariga
trädgårdshänder!  Ja, egentligen inte bara för trädgårdshänder, räddningen passar alla
med torra och nariga händer.


Först av allt har vi en oumbärlig tvål - trädgårdsskrubben!
Jag använder den året om, ja, jag måste nog medge att jag inte kan leva utan denna tvål.

Den skrubbar händerna rena och tar samtidigt bort otrevliga dofter, så därför passar den lika
bra i köket. Lökdoft mm  från händerna försvinner i ett nafs!  Och största fördelen är att den
inte är uttorkande. Händerna känns så mjuka och lena efter tvätt.
( Du hittar den hos oss i Slottsboden och den kostar 75:- )



På mitt sängbord står ännu en "räddare"  -  en burk Ringblomssalva och den är första hjälpen
till alla flitiga händer! Torra och nariga händer blir som nya till nästa dag!


I väskan bär jag med mig ännu en liten "räddare", ett ringblommestift att ta till när det behövs.
Perfekt till torra partier tex läppar, små sår och hudirritationer.

Alla dessa produkter är kärleksfullt handgjorda av Klockargården och finns hos oss

................................



Åh, så vackert det är ute nu! Bilderna som jag visar nu har jag tagit när jag var och
hälsade på sonen i förra veckan.



Han har lyckats få en lägenhet i närheten av slottet i ett sååå charmigt hus från 1681.



Vy från hans vardagsrum. Ja, det gör inte ont att titta ut här...



Vy åt andra hållet. Här syns hästbron, dvs  ridvägen över forsen. Lite längre till höger är
den vanliga bilbron och slottet.



En underbar soffa står vid ett av uthusen  och visst är det väl vackert med det vildvuxna ibland?

Hoppas ni alla har haft en härlig helg!  Det har i alla fall jag haft, det har varit underbara
dagar i butiken med alla våra trevliga kunder! Det är Ni som gör det så himla kul att jobba!

Mys med nära och kära har också hunnits med, grillkvällar och mors dags firande!

Idag är det dags att kompletteringsbeställa en hel del favoriter igen och självklart lite
nyheter också. Men jag ska även fortsätta med att packa upp alla fina godbitar som dök upp
i slutet av veckan och ännu inte har hittat någon plats på hyllorna.

Ha det allra bäst, vi ses snart igen!

Kramar från Carina

3 kommentarer:

Patricia sa...

Ja nu är det en underbar tid, den skira grönskan och alla blommor som börjar slå ut en efter en .. helt underbart.

Men vilken tur han har som fått en lägenhet i så tjusiga omgivningar, där skulle man nog trivas .. =)

Håller med, Ringblomsalva är superbra, jag har med en burk på nattduksbordet, till fötter o händer .. =)
Jag har en kompis som brukar göra den, har själv funderat på att prova, det ska tydligen inte vara så svårt .. =)


Ha det så bra!
Kram Patricia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Åå vad fint du gjort på din balkong, jag förstår att det känns som en oas, verkligen mysigt=)

Jag kan tänka mig att sonens bostad är fin, huset ser helt underbart ut och jag vet ju att miljön därikring är så fin.

Du visar så mycket fina saker som kommit in i butiken. Det är nog dags för en liten utflykt, framöver ska jag väl få det lite lugnare på jobbfronten (och kanske semester så småningom).

Önskar dig en fin vecka!
Kram,
Regina

Ann-Louise sa...

Klockargården har helt underbara produkter! Jag kan varmt rekommendera Argan mirakelsalva...Helt underbar! använder den till allt, torra händer, armbågar, soleksem, acne..funkar!
Jätte fina bilder på din blogg, följer den dagligen :-)
Önskar dig en fin kväll!
/ Ann-Louise