måndag 15 oktober 2012

Sköna måndag


Sköna måndag! Ja, efter en intensiv helg med många glada  besökare i butiken varvar jag
ner idag med en lugn och skön måndag.
Härligt med en mjukstart på morgonen och jag dricker mitt morgonkaffe i en ny härlig
mugg som vi fick hem i förra veckan. Eller muggen i sig har vi haft hemma förut men nu har
den kommit hem i en härlig lattefärg och den föll mig i smaken!
( mugg 45:- )


Liten kanna i samma färg och  serie - Mynte från Danmark. 
Jag älskar dessa bulliga kannor, använder dem till både blommor och vaniljsås mm.
( Liten kanna 89:- )



Och för att inte tala om ljusstaken! Så fin kammarstake i brunt som går att variera i det
oändliga! Just nu fick det bli kärleksört, men tänk er den med några små kottar, eller
med mossa och svamp, eller varför inte med polkagrisar när julen närmar sig?
( Kammarstake 55:- )


Och har ni sett vad som ligger och väntar på mig?

101 idéer kom i brevlådan i förra veckan och Allers julmagasin följde med hem från affären
när jag var och handlade i fredags. Än har jag inte kikat i dem men jag kommer säkert att
slå mig ner i en fåtölj senare idag och bläddra och njuta.
Ja, jag älskar julen och alla dess förberedelser! Jag vet att man ska försöka leva i nuet och njuta
av dagen idag och jag gör det så gott jag kan. Hösten är en härlig tid på sitt sätt!



Men i butiken måste jag ligga steget före och det betyder att i huvudet planeras det
JUL för fullt redan!  Bara drygt 1½ vecka kvar tills vi smyger fram julen...
....................

Men nu är det dags att hoppa i gummistövlarna och ge sig ut i höstrusket med en
glad liten hund som sällskap.

Tack till alla er som tittar in här!

Kramar från Carina



 


3 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Jättefin mugg och kanna i en härlig färg.. Och kammarljusstaken gillade jag med =)

just nu längtar jag lite efter advent, att få hänga upp gardiner, stjärnor och ljusstakar.. Är ju faktiskt bara 7 veckor kvar =)

Kram Mia

Anneli sa...

Det är ju faktiskt förberedelserna som är mysigast inför julen...........snart är det dags även i vår butik.

Den där kannan var riktigt fin ........

ha en fin dag,
Anneli

Vitspets sa...

Ja snart är jul här en härlig tid
Hoppas du har det bra
Kram Karina