fredag 11 januari 2013

Helgmys och chokladmousse



Fredagsmys och en härlig helg ligger framför oss nu och jag hälsar den välkommen 
med ett fång krispiga tulpaner!



Duka vackert , äta gott och sitta läääänge vid middagsbordet....


Vad ska Du hitta på i helgen?

Här ligger helgen  framför oss som ett oskrivet blad och jag passar på att njuta av 
den känslan! 


Min favvokaraff!   En riktig goding och nu när jag håller på med inventeringen
så upptäckte jag att det fortfarande finns ett fåtal kvar i lager  ( 139:- ). Hör av dig om 
du är intresserad, jag skickar gärna!  Eller om du bor i närheten och vill hämta den i butiken
så åker jag gärna ner och öppnar. 
( info@slottsboden.com )



Tänkte tipsa om en enkel och smarrig efterrätt om ni blir sugna på något gott
nu i helgen. Inga konstigheter utan en enkel och god  

VIT  CHOKLADMOUSSE

Smält 100 g vit choklad i vattenbad och låt svalna något. Vispa 1½ dl grädde 
ganska hårt. Vispa 1½ äggula i en separat bunke.
Rör ner äggulan och chokladen i bunken med grädde. Blanda ner tex några frysta hallon
i smeten och häll upp i vackra glas eller skålar och låt stå i kylen i några timmar.
Dekorera efter tycke och smak. Jag använde färska hallon, citronmeliss och lite riven choklad.



Jag tycker  att det är gott med något krispigt ihop med den lena moussen 
och brukar lägga ett lager med "crunchy" uppepå moussen precis innan jag dekorerar.
( Crunchys är typ frukostflingor, naturella rostade havre- och veteflingor med smak av honung)
Receptet räcker till 2 glas som på bilden

Mums!


Ha nu en riktigt mysig helg!  Det tänker jag ha!

Kramar från Carina

5 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

God Morgon!
Så mysig helg du ska ha! Härligt! Efterrätten lät jättegod, gillar då det inte är föööör komplicerat!
Själv ska jag jobba helgen. Men lite mys hinns nog med.
Kram Agnetha

Sallys hus sa...

Hej vännen och gott nytt år!
Hmm..jag tror inte jag har skrivit det till dig än...för jag var nämligen inne hos dig för några dagar sedan o då tänkte jag...nää jag skriver till Carina sist för det blir nog en lååååång kommentar...så blev klockan sent o jag GLÖMDE dig...:(
Hur som helst...va lustigt att du visar vit chokladmousse...jag sa just till Mattias att jag nog skulle göra hemmagjord glass med vit choklad i..det är ju typ samma recept... Men hallon och sån där crunch..det var ett bra tips..;)
Hu så trist med inventering...hoppas det går snabbt. den biten saknar jag verkligen inte..;)
Nu ska jag strax iväg o träna...det är så underbart härligt och jag tror nästan det är första gången i mitt liv jag verkligen längtar efter att få åka iväg...;)
Ha en fin helg nu gumman!
Kram Katarina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hoppas din helg har varit fin. Jag gillade vädret idag, strålande sol och gnistrande snö. Det blev en lång promenad...

Vilket smarrigt recept du bjuder på, det ska jag prova någon gång för att överraska "lilla" dottern med. Hon älskar vit choklad.

Ha en fin ny vecka!
Kram,
Regina

thotha sa...

go official statement here my sources special info Ysl replica handbags

shotee sa...

gucci replica s55 b3c28n8u38 best replica designer p86 p8s10k4k63 gucci replica g75 u1d09b7w20