fredag 26 juli 2013

Semestertripp del 1


Hej på er alla som kikar in här!

Lovade ju att berätta lite mer om vår semestertripp. Jag var ledig några dagar och vi for runt
och besökte små och stora trevliga ställen.



Vi började lördagsförmiddagen med att vara på plats hos Violan och hennes 
finloppis när de öppnade. Solen strålade och det var så mysigt med många fina 
utställare och duktiga hantverkare!

Oj,oj, oj här fanns mycket fint!!!

Lite smått och gott fick följa med hem i påsar. Handlade bland annat några fina 
saker av Marie , www.nostalgiochromantik.blogspot.com
Dock hade jag ingen aning då om att det var henne jag handlade av! Det fick jag se 
några dagar senare när jag av en slump hittade henne på Instagram!



Det söta hjärtat och skålen med decopage är från Marie ( Nostalgi och romantik )


Jag använder ofta just dessa servetter när jag själv decopagar, tycker motivet är så 
fint och det hjärtat var något alldeles extra!


Likaså skålen, helt underbar är den!


Efter ett par timmar hos Violan och finloppisen for vi vidare till Söderköping 
och åt en lättare lunch och strosade runt i den mysiga miljön.
Kikade på båtar i Göta kanal och besökte små mysiga butiker.


Hittade en helt underbar litografi  av en gammal målning som ska ramas in 
när den "rätta" ramen dyker upp.


Ett hjärta med min favorittext köpte jag också på finloppisen, vet dock inte av vem.
Kanske var det här också Maries verk?

Som sagt hade vi härliga dagar med många fina upplevelser och efter Söderköping
for vi vidare mot nya mål. Mer om det nästa gång.

Nu är det dags att öppna butiken för dagen, vi har ju öppet alla dagar i juli 
12 - 17 och har du vägarna förbi är du förstås hjärtligt välkommen!

Ha en riktigt skön helg och hoppas du njuter av sommaren!

Här väntas flera grillkvällar med nära och kära och vi hoppas vädret håller i sig
ännu ett tag!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: