måndag 5 augusti 2013

Helgmys


Hej på er i sommarvärmen!  Det blev visst en liten bloggpaus, datorn har fått vila 
och även kameran!  Telefonen används desto flitigare och tur det går att fotografera och 
"interneta" med den ;)   Så bilderna jag bjuder på har ni kanske redan sett om ni följer
mig på instagram.

Här är det verkligen full fart just nu, eller kanske inte härhemma men i butiken är 
det högsäsong och jag blir lika glatt överraskad varje dag över alla trevliga 
besökare!  I förra veckan trillade det  dessutom in leveranser varje dag och som tur är fick jag
hjälp med uppackning av käre mannen annars vet jag inte hur det hade gått med alla
kartonger!

Hoppas ni också har det bra och njuter av sommaren!
För njuter av sommaren, det gör jag! Härliga sommarmorgnar med fågelkvitter 
och ljumma sommarkvällar som gör att man aldrig vill gå och lägga sig.




I helgen har vi tagit det lugnt och haft riktigt härliga myskvällar.
Jag har ju jobbat på dagarna och käre mannen har förstås grejat med alla 
tusen projekt vi håller på med här hemma men till kvällen har vi släppt allt!

I fredags kväll gjorde vi grekisk pyttipanna och ni ser Rif-keramiken passade 
jättebra till det också! 


I lördags blev det kräftkalas på tu man hand!

Nykokta Hjälmarekräftor, västerbottenpaj med kantareller, aioli, sallad 
och ett par glas vitt:)


Mmm, sååå gott. Receptet på pajen är Per Morbergs, jag brukar googla för att 
få fram det ;)


Har ni smaskat på kräftor än?


Hihi, ja det var riktiga baddareklor!


De gula blommorna i vasen är inte min favorit men just så här ihop med 
kräftor tycker jag de passar jättebra!


Söndagskvällen avslutades med blåbärspaj och vaniljsås så det blev en riktig 
frossarhelg. Men nu är det vardag igen och nya tag. 

Snart är det dags att åka ner och öppna för dagen och förhoppningsvis kommer 
det nya varor idag. Vi väntar påfyllning av textilier i mängder bland annat.

Formexmässan  närmar sig även med stormsteg, den är tidig i år och redan nästa 
torsdag är det dags att kika på nyheter! Lite klurigt att ställa om sig till höstmörker 
och julsaker så här mitt i sommaren men konstigt nog så brukar det funka bra!

Ha det allra bäst nu! Vi ses snart igen.

Kramar från Carina

Inga kommentarer: