måndag 19 augusti 2013



Hej soliga sensommarmåndag! 

Igår var jag tillbaka i butiken igen efter 3 inspirerande dagar på Formexmässan 
och idag får ni hålla tillgodo med bilder därifrån ( i alla fall några stycken av alla 
jag knäppte...)

Vi har hittat sååå mycket fint  så nu ser jag fram emot en härlig höst. Kransar och 
pysselmaterial kommer förstås hem och som vanligt kan du välja om du vill köpa en 
"färdig" krans av oss eller om du vill pyssla ihop en egen :)



Miljögården blev första stoppet  torsdag morgon och även  fredag morgon för 
ytterligare komplettering. Miljögården har ett brett och stort utbud, det finns många 
olika stilar och dessutom har de bra priser. Mycket fint väntas därifrån framöver!


Bilden ovanför är från Affari och där hade jag gjort en stor förhandsbeställning 
veckan innan mässan men det blev ytterligare kompletteringar på plats;) jag hittade 
ännu mera fint som vi behöver i butiken. De skickade varor till oss i fredags så de bör 
komma senast imorgon...


En "ny" ( för oss )  och efterlängtad leverantör hos oss är Greengate! Jag har varit vid 
deras monter de senaste säsongerna och klämt och känt och även blivit "godkänd" som kund 
och den här gången blev det en beställning. De har ju såååå mycket fint och de kommer att 
passa så himla bra hos oss!


Här ser ni lite av deras underbara gråa serie:)



Och som kontrast till det så har vi förstås lagt en STOR beställning på keramiken 
från Rif. Sååå mycket snyggt även där och en hel del nyheter, bland annat kommer 
det hem tallrikar därifrån och de har varit efterfrågade av många! Här ovanför ser ni 
keramiken i beige och tallriken står på högkant.  Den kan förstås användas som 
ett litet uppläggningsfat också eller varför inte ljusfat?



Inspirerande montrar finns det gott om men det här var nog en av de mest kreativa!
Kolla in de läckra äppelkronorna och mattan på golvet som är gjord av äpplen.


Här kunde man inte låta bli att kliva in ;)


Mycket smått och gott beställde vi härifrån!


Den här montern var verkligen en av de mest inbjudande och kreativa denna 
gång!

Än har jag inte hunnit smälta alla intryck från mässan och jag har en hel hög med 
orderbekräftelser att kika på men en sak är säker och det är att allt vi valt ut 
har vi valt med hjärta och kärlek för att det ska passa in hos oss. Så nu känns det 
verkligen som vi går en spännande tid till mötes. Vi har hittat flera nya leverantörer 
och det kommer in mycket skoj framöver!



Julinspiration har vi också fått men den sparar jag ett tag...

Jag har haft Susanna ( dottern ) med som hjälp och smakråd och i fredags kväll kom 
käre mannen och vi övernattade på hotell och så fortsatte han och jag med 
inköpen i lördags.  Med andra ord har det varit toppendagar!

Hoppas ni också haft en härlig helg!  Nu ska jag åka ner och öppna för dagen, 
fylld med ny energi och inspiration!

P.S  Följ mig gärna på Instagram där jag uppdaterar oftare
carinaharju heter jag där  och ni hittar butiken på slottsbodenstromsholm

Kramar från Carina


1 kommentar:

Sallys hus sa...

Hej gumman!
Länge sedan jag skrev till dig nu...:(
Sommaren har gått så fort..
Jag skulle ju komma till dig o ha picknick i slottsparken... hmm.. det får bli ett besök i höst i stället..;) Väntar tils du fått hem min favoritkeramik..;)
Låter som ni haft underbara dagar, mysigt med döttrar ju..
kraaaaaam Katarina