fredag 9 augusti 2013

Förberedelser och lite gammelrosa


Idag blev det tända ljus till frukosten i uterummet, det är grått ute idag men 
det regnar i alla fall inte!
I morse började jag tidigt med förberedelser till kvällens kräftskiva. Jag har testat 
2 nya recept på pajer/ kakor till kvällens dessert.


Vi får hoppas att de blir ätbara;)  För säkerhets skull så har jag en "joker" 
att ta till!


Långbordet ska strax dukas, vi blir ett stort glatt gäng ikväll!  Alla 4 (vuxna) barnen 
kommer hem med respektive och så kommer mina föräldrar och svärföräldrar. Alltid 
kul att kunna samla alla tillsammans!
Kräftgirlanger och månen är redan på plats;)



Kantarellerna plockade jag på Ica Maxi och nu står en västerbottenpaj med 
kantareller i ugnen som strax är klar. Mera godsaker ska knåpas ihop senare idag.

Jag tycker om alla dessa förberedelser, gör du också det?

Sen ska huset få lite kärlek, lite plock och fix och nya blomster i vaserna får det
bli under dagen!


Jag fyndade så fina plädar på Hemtex för ett tag sen och nu har de hittat sina 
platser i vardagsrummet. Nu åkte mina vita virkade plädar på tvätt och förvaring 
och in kom dessa härligt gammelrosa;)


Hihi, här var jag visst lite snabb med att fotografera... prislappen hänger  
fortfarande kvar på pläden...


Så lätt det är att förändra med textilier!


En bukett med matchande rosor fick det också bli!


Nu är det bäst att sätta fart och fortsätta med resten. Ha en härlig fredag och 
en riktigt skön helg!

Kramar från Carina

2 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Önskar dig en riktigt trevlig kväll med nära och kära och massor av gott!!! Fint har du ju redan hemma!

Kram,
Regina

Photo by Maria sa...

Visst är det roligt med förberedelserna innan man skall ha bjudning, tråkigare är det med efterarbetet ;)

Ha en härlig lördagskväll och en bra söndag..

Kram Mia