onsdag 23 oktober 2013

Novemberljus


Novemberljus, ja så heter de här blommorna som jag fick upp ögonen för igår 
och som fick följa med hem från vår lokala blomsterhandlare. 
Bilden gör inte blommorna rättvisa, de är mycket finare i verkligheten :) de lyser 
verkligen upp!  Jag har aldrig sett dem tidigare men de ska visst vara en "gammal" växt 
och speciell just för att den lyser upp så fint i novembermörkret...

Och något som lyser upp behövs verkligen nu när det är mörkt hela dagarna 
ibland ( även om det inte är november än ).


Igår var en sån dag när det var lågt i tak och gråttigt hela dagen.

Då passade det bra att lastbilen kom hit med ännu en STOOOR leverans av spännande
saker till butiken. I ett av paketen låg nämligen de här fina och efterlängtade 
ljusstakarna som passar till blockljus


Så himla fina att jag får gåshud... 


De kostar 89, 139 och 119:-   ( från vänster till höger )



Jag flyttar runt dem och byter plats på dem, jag vill ha dem överallt! 

Idag packar jag upp dem och allt det andra som har kommit  i butiken, vi har öppet 12 - 15 och 
självklart är du varmt välkommen att hälsa på hos oss!

I övrigt så förbereds det för julstämning, från och med den här helgen har vi även 
lördagsöppet ( och söndagsöppet som vanligt )  ända fram till jul!

Jag smyger fram julstämning nu i helgen och det är det många som väntar på...



Ha en bra dag så här mitt i veckan så hörs vi snart igen!

Kramar från Carina

2 kommentarer:

Vit Hortensia sa...

Innan det fanns ett så enormt utbud av krukväxter var novemberljuset vanligt i blomsteraffärerna. Jag hade en sådan när jag flyttade hemifrån för mååååånga år sedan :)
Lite kinkig är den att sköta. Har för mig att det är en växt som vill stå lite svalare. Den är inte förtjust i varm ångor från elementen, men det är ju inte värre än att man får njuta av den så länge den varar :)
Grått är det...men det ösregnar i alla fall inte!
Kram
Birgitta

Anonym sa...

Det är så kul att läsa din blogg och se alla fina bilder du lägger upp Carina! Känner att jag vill åka till butiken NU! Vi ses :)
Kram från (Amsta)Katarina